Gå til innhold

Oppgradering for Skyrim m.fl.

Anbefalte innlegg

Merker at PC-en begynner å slite med nye spill, kjøpte Skyrim da det kom ut og det er en prøvelse å spille (1152x864 og Medium til Low settings).

Jeg har i dag følgende oppsett:

Asus P5E

Core2 Q6600

4GB RAM

2x AMD Radeon HD3850

SATA-300 disk (Samsung SP2504C)

Har ikke tenkt å bruke all verden på oppgradering, så teorien min er at det holder med skjermkortet :-)

Noen tips til en rimelig oppgradering av denne riggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker at PC-en begynner å slite med nye spill, kjøpte Skyrim da det kom ut og det er en prøvelse å spille (1152x864 og Medium til Low settings).

Asus P5E

Core2 Q6600

4GB RAM

2x AMD Radeon HD3850

Har ikke tenkt å bruke all verden på oppgradering, så teorien min er at det holder med skjermkortet :-)

Du sier ikke hvor mye du har planer om å bruke så er vanskelig å svare. men hvis du kjøper en skikkelig kjøler kan du overklokke cpuen din

Lenke til kommentar

Asus P5E

Core2 Q6600

4GB RAM

2x AMD Radeon HD3850

HD 6870 eller HD 6850 vil gi deg en solid boost opp til 1920x1080, prosessoren er nok litt treg for å kjøre Skyrim på Ultra (spillet liker forholdsvis mye CPU), men flaskehalsen er definitivt skjermkortet hos deg. 3850 var jo ikke akkurat kongen av skjermkort ved lansering, og det har ikke bedret seg over tid. Heldigvis for deg er det mange tweaks som kan gjøres, skygger rendres på CPU er det jeg vet.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Jeg kjøpte 2 stk 3850 for å kjøre CF, og det har fungert greit. AC: Brotherhood funket f.eks. helt fint.

Kommer nok ikke til å legge mer enn 2500-3000 i en oppgradering nå, og da er det nok skjermkortet som får det.

Gurre97: Hva legger du i "skikkelig kjøler"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...