Gå til innhold

Anbefalt skjermkort til tokjerneprosessor

HansiBanzi

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge meg en relativt svak PC basert rundt AMD Athlon II X2 250. Hva er det kraftigste skjermkortet som er fornuftig å kjøpe til denne? Jeg regner med at de fleste high-end kort på markedet vil oppleve prosessoren som en flaskehals, og ønsker derfor ikke å bruke mer penger enn nødvendig. Det er ikke aktuelt å kjøpe annen prosessor med mindre alternativet koster det samme eller mindre, dette skal være en "reserve-PC".

Jeg har forøvrig snust litt på HD6850/70, blir det veldig overkill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips. Styrer nok unna 550, har inntrykk av at AMD stort sett kontrollerer low-end markedet. Etter litt mer leting på egenhånd tror jeg at jeg går for HIS Radeon HD 6750 hvis ikke noen har et bedre forslag. Prisen er uslåelige 600. Et annet poeng er at jeg lyst til å bruke en (ny) 500W PSU jeg har liggende, og jeg har fått for meg at det vil by på problemer for et HD6850 om jeg overklokker prosessoren. Å ta hensyn til oppgraderinger er unødvendig, da denne maskinen først og fremst skal brukes til mindre krevende spill og jeg allerede har en maskin som kan kjøre de mest krevende med OK resultat.

Innvendinger?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken merke er strømforsyningen?

Ellers burde det gå hvis strømforsyningen er av litt kvalitet.

Angående overklokking av AMD Athlon II X2 250 ville jeg anbefale å være forsiktig, selv om tempraturen er lav, siden jeg har hatt problemer med en slik prosessor rask blir ustabil var stabilt i nesten 6 måneder på 3.40 Ghz så begynte prosessoren å bli mere ustabilt med tiden, så du bør nok satse på en litt mere kvalitet prosessor f.eks black edition hvis det skal være noe vits.

Sier bare "gjør det på eget ansvar" det kan være den prosessoren du har er like god overklokker som core 2 duo E8600 var i sin tid, men tror du størst sansynlig risiker ustabil prosessor over tid. Selv om tempratur og volt ikke er høy. Jeg hadde min på 1.25 volt som ikke er så veldig høyt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Strømforsyningen er en SilverPower tror jeg. Mener den gir 2 x 17A på 12V, men sliter med rippel under høy last.

Overklokking blir vel mest for gøy om det i det hele tatt blir. Hovedoppgavene blir som tidligere antydet spill som kjørte fint på en core2duo e5-ettellerannet med 2,5(?)GHz, så det er vel strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...