Akse Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hei! Jeg fikk en bærbar pc som skulle fikses pga. et nettverksproblem for en stund siden, men jeg har ikke klart å fikse den enda. Først og fremst virker det som om WLAN kortet i pcen ikke virker. Det går ikke an å søke etter trådløse nettverk lenger. Problem nummer to kommer når jeg prøver å installere programvare/formatere pcen. Man trenger administratorpassord til alt på denne pcen, og det har eier glemt. Hva er løsningen her? Jeg har fått beskjed at jeg kan formatere den, men for å gjøre det via Win7 cden trengs adminpassord. Er det noen muligheter for å gjøre det via CMD? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Det er ikke vanskelig å fjerne passord på Windows kontoer, men i fare for å bråke med forumreglene vil jeg heller tipse deg om et google søk på temaet Lenke til kommentar
VD Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Admin passord for å reinstallere en PC? Boot på CD'en formater disken og installer. Hjelper deg gjærne om du trenger mer hjelp enn det. Bare for å spørre... Antennen i pcen er skrudd på? Er alltid en knapp der du kan skru av/på antennen i pcen og dermed disabler du wifi og bluetooth på maskinen. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Jeg har ikke funnet noen bryter for wifiantennen. Og jeg har prøvd å boote fra disc, men Win7 formaterer ikke før man er kommet inn i installasjonen, og da spurte den etter adminpassord. Lenke til kommentar
VD Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg har ikke funnet noen bryter for wifiantennen. Og jeg har prøvd å boote fra disc, men Win7 formaterer ikke før man er kommet inn i installasjonen, og da spurte den etter adminpassord. Hva slags maskin er det? Modell nr? Da tror jeg du gjør noe feil. Eneste jeg kan komme på er om bitlocker har blitt brukt.. ? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Det er en Asus K50C Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Du må i Bios og fjerne admin eller user passord. Det må være noe om security der tenker jeg. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Har gjort det. Adminpassordet er satt i Windows. Lenke til kommentar
VD Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Prøv å trykk på Fn tasten (til venstre for windows tasten) samtidig som du trykker F2 Det vil slå av og på antennen. Bare for å sjekke at det ikke er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå