Gå til innhold

Fjerne administratorpassord i Win7.

Akse

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk en bærbar pc som skulle fikses pga. et nettverksproblem for en stund siden, men jeg har ikke klart å fikse den enda.

Først og fremst virker det som om WLAN kortet i pcen ikke virker. Det går ikke an å søke etter trådløse nettverk lenger.

Problem nummer to kommer når jeg prøver å installere programvare/formatere pcen. Man trenger administratorpassord til alt på denne pcen, og det har eier glemt.

Hva er løsningen her? Jeg har fått beskjed at jeg kan formatere den, men for å gjøre det via Win7 cden trengs adminpassord. Er det noen muligheter for å gjøre det via CMD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Admin passord for å reinstallere en PC? Boot på CD'en formater disken og installer.

Hjelper deg gjærne om du trenger mer hjelp enn det.

Bare for å spørre... Antennen i pcen er skrudd på? Er alltid en knapp der du kan skru av/på antennen i pcen og dermed disabler du wifi og bluetooth på maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen bryter for wifiantennen. Og jeg har prøvd å boote fra disc, men Win7 formaterer ikke før man er kommet inn i installasjonen, og da spurte den etter adminpassord.

Hva slags maskin er det? Modell nr? Da tror jeg du gjør noe feil. Eneste jeg kan komme på er om bitlocker har blitt brukt.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...