Gå til innhold

Hva skjedde med Multicyde?

1-600-DOCTORB

Anbefalte innlegg

Jeg husker dette bandet svært godt fra barndommen, da jeg hørte utrolig mye på "A better day" og "Not for the dough" eller "Flåklypa sangen" som mange kaller den.

Så også at de hadde solgt rettighetene til en av sangene deres "A better day" til ett asiatisk boyband som het JTL.

Noen som vet hva som skjedde med bandet, og hva bandmedlemmene holder på med nå? Finner utrolig lite info om bandet, virker som om de plutselig bare forduftet.

http://www.youtube.com/watch?v=d5ShwTIhGyw&feature=related

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, originalen til "A better Day" er det en gammel klassekamerat av meg som har skrevet, så den bør de kanskje ikke ha solgt rettighetene til, ...

Henning Sommerro?

Ja. Gratulerer! Du har til og med skrevet navnet hans riktig. :D

Godt kjent i midtnorsk musikkmiljø du, ...

Lenke til kommentar

Må bare linke til Claptrap, er den jeg husker best:

Og hva som skjedde med de tror jeg denne nettavis artikkelen fra 2009 forklarer best:

NOSTALGI - Hvor ble de av?

Multicyde

Medlemmer: Lars Larsen Naumann (rapper), Patrick Hauge (rapper) og Silje Haugum Nymoen (sang).

Mest kjente låt: «Claptrap»

Aktive: 1998 – 2001

- Hele den perioden gikk utrolig fort. Jeg var bare 17 da vi skrev under på platekontrakten, og slutta på skolen for å jakte på min store drøm. Og over natta sa det bare pang, sier Lars Larsen Naumann.

Men etter tre år og to LPer fra Multicyde, bestemte bandet seg unisont for å prøve seg på nye ting.

- Alle var sugne på å dyrke andre aspekter av det vi liker å gjøre. Selv så produserte jeg mesteparten av musikken og ønsket å fortsetter med å komponere og produsere. Patrick ville hoppe inn i en verden som DJ, mens Silje også skrive låter selv, sier Naumann.

Lars ser ikke ut til å angre på sin beslutning.

- Jeg synes det er kult at vi slutta der, i stedet for å skvise ut et tredje album bare for pengas del. Sirkelen var på en måte komplett, mener han.

Hva gjør de nå?

Lars Larsen Naumann – Har bodd og jobbet i New York i noen år, men er nå hjemme igjen Jobber innen TV, reklame og teater som komponist og produsent. Gjorde blant annet musikken til GET-reklamen med Madcon og Thomas Giertsen.

Patrick Hauge – Gjør det sterkt innen DJ/Klubbscenen i Norge, sammen med en makker i duoen Juicy.

Silje Haugum Nymoen – Bor og jobber i New York, hvor hun skriver låter – både for seg selv og andre.

http://www.side2.no/musikk/article2574053.ece

Lenke til kommentar

Må bare linke til Claptrap, er den jeg husker best:

Og hva som skjedde med de tror jeg denne nettavis artikkelen fra 2009 forklarer best:

NOSTALGI - Hvor ble de av?

Multicyde

Medlemmer: Lars Larsen Naumann (rapper), Patrick Hauge (rapper) og Silje Haugum Nymoen (sang).

Mest kjente låt: «Claptrap»

Aktive: 1998 – 2001

- Hele den perioden gikk utrolig fort. Jeg var bare 17 da vi skrev under på platekontrakten, og slutta på skolen for å jakte på min store drøm. Og over natta sa det bare pang, sier Lars Larsen Naumann.

Men etter tre år og to LPer fra Multicyde, bestemte bandet seg unisont for å prøve seg på nye ting.

- Alle var sugne på å dyrke andre aspekter av det vi liker å gjøre. Selv så produserte jeg mesteparten av musikken og ønsket å fortsetter med å komponere og produsere. Patrick ville hoppe inn i en verden som DJ, mens Silje også skrive låter selv, sier Naumann.

Lars ser ikke ut til å angre på sin beslutning.

- Jeg synes det er kult at vi slutta der, i stedet for å skvise ut et tredje album bare for pengas del. Sirkelen var på en måte komplett, mener han.

Hva gjør de nå?

Lars Larsen Naumann – Har bodd og jobbet i New York i noen år, men er nå hjemme igjen Jobber innen TV, reklame og teater som komponist og produsent. Gjorde blant annet musikken til GET-reklamen med Madcon og Thomas Giertsen.

Patrick Hauge – Gjør det sterkt innen DJ/Klubbscenen i Norge, sammen med en makker i duoen Juicy.

Silje Haugum Nymoen – Bor og jobber i New York, hvor hun skriver låter – både for seg selv og andre.

http://www.side2.no/musikk/article2574053.ece

Tusen takk det var akkurat en slik artikkel jeg var på utkikk etter !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...