Gå til innhold

Vil proteinpulver gi større muskler ved trening 3 dager i uka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proteinpulver er ikke magisk, proteinpulver er akkurat det, protein i pulverform.

 

Du er klar over at mat er for det meste proteiner/karbohydrater/fett?

 

Så si at du har en 100g kyllingfilet, denne inneholder ca 22g protein, 0 g karbo og 2 g fett.

 

100 gram proteinpulver inneholder derimot 75-85 g protein, 5-10 g karbohydrater og 3-10 g fett.

 

Ser du, ikke noe magisk med det, det er mat "som alt annet", bare at det inneholder mye mer proteiner enn andre ting.

 

Proteinpulver alene hjelper deg ikke å legge på muskelmasse, et godt kosthold gjør. (Som godt kan inneholde proteinpulver, for da er det lettere å få i seg det daglige kravet)

Lenke til kommentar

Hei funker det å ta protein pulver for å få større muskler og bli sterkere vist jeg trenger 3 ganger i uken med styrke, trener ca 2 timer vær økt.

 

Hvordan er din erfaring med protein pulver ?

Bør jeg ta før og etter trening , eller bare før eller bare etter?

 

Proteinpulver er et supplement du ikke trenger bruke penger på om du trener hardt og spiser mye og fornuftig. Du er i alder der du stadig vokser og har høy testosteron produksjon, og dermed lett for å øke i styrke og volum om du trener regelmessig. Ikke misforstå sånn som alle andre tenåringer og tro at proteinpulver er noe magisk som gjør deg stor. som han over meg sier er det bare et viktig næringsstoff i pulverform..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei funker det å ta protein pulver for å få større muskler og bli sterkere vist jeg trenger 3 ganger i uken med styrke, trener ca 2 timer vær økt.

 

Hvordan er din erfaring med protein pulver ?

Bør jeg ta før og etter trening , eller bare før eller bare etter?

 

Proteinpulver er et supplement du ikke trenger bruke penger på om du trener hardt og spiser mye og fornuftig. Du er i alder der du stadig vokser og har høy testosteron produksjon, og dermed lett for å øke i styrke og volum om du trener regelmessig. Ikke misforstå sånn som alle andre tenåringer og tro at proteinpulver er noe magisk som gjør deg stor. som han over meg sier er det bare et viktig næringsstoff i pulverform..

 

 

okey veit at det ikke er sånn at du kan ta protein shake å vips så er du mye sterkere :)

så vist man trener noen ganger i uken med styrke og har et bra kosthold så er det bedre

men vist du har problemer med å få i deg nokk proteiner så er det vell en løsning å ta protein pulver ?

Endret av Petterboy95
Lenke til kommentar

Proteinpulveret kan du fordele jevnt hele dagen, men Tech Nutrition som har laget treningsprogrammet RYP mener det er spesielt viktig at du får i deg proteiner rett etter trening. Proteinpulver er som sagt ikke noe magisk virkemiddel, men et tilskudd som vil bidra til at du når dine mål ettersom det er vanskelig å få i seg alt dette gjennom mat. Det er også viktig å holde et moderat kalorioverskudd for å danne muskelmasse. 3 styrkeøkter i uka holder, men 2 timer per økt høres mye ut synes jeg.

Lenke til kommentar

Det vanlig å ta en shake etter trening. Forøvrig er to timer alt for lenge å trene styrke sammenhengende. Ikke bare er det for mye, det er totalt bortkastet. Enten går du bare rundt å tuller, ellers har du et program som er latterlig dårlig og alt for lett.

 

Prøv å hold deg til rundt en time (45-75min), det holder i massevis. Om du mot all formodning ønsker å trene på denne måten, er du nødt til å ta en pause midt i treningen og fylle på karbohydrater.

Endret av Restyle
Lenke til kommentar

Proteinpulver er ikke magisk, proteinpulver er akkurat det, protein i pulverform.

 

Du er klar over at mat er for det meste proteiner/karbohydrater/fett?

 

Så si at du har en 100g kyllingfilet, denne inneholder ca 22g protein, 0 g karbo og 2 g fett.

 

100 gram proteinpulver inneholder derimot 75-85 g protein, 5-10 g karbohydrater og 3-10 g fett.

 

Ser du, ikke noe magisk med det, det er mat "som alt annet", bare at det inneholder mye mer proteiner enn andre ting.

 

Proteinpulver alene hjelper deg ikke å legge på muskelmasse, et godt kosthold gjør. (Som godt kan inneholde proteinpulver, for da er det lettere å få i seg det daglige kravet)

 

Pass på hva du sier og hva du sammenligner. Proteiner er ikke bare bare, men et vidt begrep da det finnes mange aminosyrer.

 

For meg så er proteinpulver et magisk stoff.

 

1. Det er lettere å få i seg nok proteiner ved å bruke pulver som tilskudd, i tillegg til mat

2. All næring er lettere for kroppen å ta opp i væskeform fremfor fast form.

3. I tillegg til punkt 2 så er mange proteinpulvere i tillegg fremstilt slik at det skal bli ENDA lettere for kroppen å ta opp.

 

Personlig så tar jeg bare shake rett etter trening og en gang i blant (sjeldent) et par timer senere på kvelden hvis jeg ikke føler at jeg har spist nok proteiner via mat.

 

Dette gjør at proteiner, spesielt whey isolat, er et magisk og viktig stoff for meg for å oppnå resultater ved trening.

Når det er sagt, så er det helt rett at man skal få i seg mest mulig via mat og supplementere med pulver. Men ikke glem egenskapene til næring i flytende form, og at man klarer som regel å få i seg mye mer næring i flytende form fremfor bare fast form.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...