Mr_Pingvin666 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg har en 333MHz 64mb ram, (skal kjøpe mer) skal sette opp en cs server på den i LAN, hvilken linux distro bør jeg velge, og er det noen programmer som er greie å har????? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Tipper at du ikke har store peilingen på Linux, så den må være enkel for deg å sette opp. Den skal også være liten, fordi du trenger altså ikke alt det fancy stuffet fordi det skal bare være en HLDS... Jaok, da ville jeg lagt inn RedHat 7.3 fordi jeg har noen cd'er liggende her Det er ikke alt for vanskelig, og vil funke fint på et lan slik. Om du har tenkt å fortsette å bruke denne serveren til bl.a web-server o.l. ville nok jeg ha prøvd Trustix.. Bare fordi jeg har litt lyst Den er også bygget på RedHat, men skal visstnok være bedre. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg ville prøvd debian, masse bra dokumentasjon lett tilgjengelig der! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 selv har jeg satt opp halflife dedikert server på både redhat 7.0 og trustix 1.5, og det ene var ikke vanskligere enn det andre. du laster ned, pakker ut, installerer osv... på samme måte i begge. Lenke til kommentar
olzorg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har satt opp cs-server i slackware 8.1 og 9.0 Det funker fint, veldig enkelt å installere både distro og cs. Mange sier at slackware er vanskelig å installere, men hvis du ikke har brukt det før er det egentlig bare å trykk next og ok gjennom hele installasjonen, bare skrive inn rikig på nettverksinnstillingene. Også må du før du innstallerer sette opp partisjonene. Det står forklart når du booter med cd'n hva du må gjøre, men kort forklart så må du bruke cfdisk, etter du har boota og valgt tastatur oppsett og skrevet inn et passord(ikke nødvendig). Så fjerner du alle eventuelle partisjoner, og legger til en linux extended disk og en linux swap disk, extended disken setter du som bootable. så tar du å skriver dette til disken ved å trykke på write. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 SuSE sin installasjon er ekstremt enkel, og du kan installere kun teksmodus. Jeg har kjørt HLDS server på en med SuSE 8.2 og 350 MHz. Den hadde mellom 2-10 load. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Noen som har en link til en enkel howto på dette temaet? Kunne tenkt meg å satt opp en med debian.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Skjønner ikke hvorfor det ikke er blitt laget en spesiell CS-server-distro ennå. Sett i CD-en, boot, og du får opp en grafisk konfigurasjons-wizard der du oppgir nettverksdetaljer og innstillinger for CS-serveren, tykker Finish, og så er CS-serveren oppe. Sånn som det er nå, har vi bøttevis med folk som kjører Linux kun for å ha CS-server, og de er ikke interessert i Linux ellers, så de vil ikke lære seg noe (men av en eller annen grunn vil de på død og liv kjøre Slackware), så miljøet blir oversvømmet av spørsmålet «Hvordan pakker jeg ut bin-filer?» Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Sannsynligvis fordi HLDS ikke er opensource, og dermed ikke kan distribueres sammen med en distro ? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Vil du sette opp en linux cs-server, så er det nærmest obligatorisk å se her: http://server.counter-strike.net/ Der står alt som du trenger å vite for å komme igang. Hvordan du installerer linux står ikke der, men de fleste distroer kommer med et installasjonsprogram som gjør det like enkelt som å installere windows. Kanskje du vil sette opp StatsMe, HLStats ol. på serveren din. Da trenger du metamod fra http://metamod.org/ StatsMe og HLStats finner du på http://www.unitedadmins.com/ Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå