Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste i ekstase etter møte med eksen!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt litt på dette her og føler nesten jeg må få noen andre synspunkt før det grønne monsteret tar overhånd her!

Kort oppsumert: Vært sammen med kjæresten min på 25 år i 4 mnd nå. Han har fra dag en av opplyst meg om sin eks kjæreste som han hadde et av og på forhold til i ca. to år. Hun behandlet han dårlig noe han ikke den gang kunne se. Han gav henne masse økonomisk hjelp (selv om han hadde lite penger selv) og kjørte rundt på henne hvor enn hun måtte ønske. Han ville ha et stabilt og vanlig forhold med jenta, men hun derimot var løssluppen og hadde vanskeligheter med å være tro mot han. Forholdet dems var preget av at han kjempe for henne, men at hun aldri "så han" skikkelig. Han lå pladask etter henne i lang tid. Han har sagt til meg at han tidligere elsket henne. Han klarte omsider å kutte all kontakten med denne jenta rett før han møtte meg for 6 mnd siden, etter mye selvpining.

Jeg og kjæresten min har hatt utallige krangler om henne, da han tidligere nevnte henne en del (bare negativt), og til og med sagt eksens navn til meg. Jeg har vært usikker i perioder om han har vært 100% over henne. Han sier selv han er komplett ferdig med henne, og at jeg er bedre på alle måter. Han prater mye om fremtiden vi skal ha sammen (leilighet osv.)

For noen dager siden: så møtte han på henne tilfeldigvis i byen da han skulle til en kamerat. Hun ropte etter han fra en butikk, hvor hun sa: "Hei Petter! ", han nikket og smilte tilbake til henne mens han spaserte videre. Han har ikke hilst på henne siden de brøt kontakten for 6 mnd siden. (Han har sett henne før, men de har ikke hilst.)

Saken er at når jeg møtte han senere denne dagen så var han i strålende humør. Han smilte og lo masse. Jeg ble igjen litt usikker, og spurte hva han hadde tenkt da han møtte henne og han svarte bare med "nei, ingenting. Jeg er ferdig med henne".

Må legge til at kjæresten min er svært sårbar når det kommer til å prate om føleser, og har en tendens til å alltid si "alt er bra" selv om det det kanskje ikke er det. Han har også vanskelig med å fortelle meg hva han føler for meg, uten at jeg må spør. (Ellers er han veldig god med å vise i handling at han liker meg godt.) Jeg tenker at det kan ha noe med at han ble såret dypt av eksen tidligere.

Hvorfor tror dere han var så glad? Nå tenker jeg psykologisk sett! Han har jo vært/er så bitter på henne.

Postet av anonym: d96b0a41ba677816a6de9571b4c8192e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke godt å si hvorfor han var så glad, men om han ble sammen deg bare noen få strakser etter at det ble slutt-/han dumpet eksen kan det jo hende at det som kommer ut av munnen angående 100% ferdig ikke er den samme prosentsatsen han har i hodet sitt.

Hvordan vet du at han nikket og smilte til svar? Var du der?

På den andre siden kan det selvsagt også være så enkelt som at han var glad fordi han ikke følte noe annet enn lettelse over at han ikke følte noe for henne i det hele tatt.

Kjærlighet er ikke lett, og i motsetning til idrett er det de færreste som gir seg mens de er på topp noe som fører til at et brudd er en smertefull og til dels langvarig prosess som kan ta inntil 1-2 år før man blir "ordentlig menneske" igjen.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg grubler litt her. Men det her kan være 2 ting som jeg kommer på.

1. Han er ikke over henne, og selv om han prater drit om henne til deg og sier han er ferdig med henne - så tenker han ofte på henne. Det møtet, altså; at han så henne kan ha trigget noe i ham. En slags glede, bare av å se henne igjen.

2. Han var bare veldig glad den dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg grubler litt her. Men det her kan være 2 ting som jeg kommer på.

1. Han er ikke over henne, og selv om han prater drit om henne til deg og sier han er ferdig med henne - så tenker han ofte på henne. Det møtet, altså; at han så henne kan ha trigget noe i ham. En slags glede, bare av å se henne igjen.

2. Han var bare veldig glad den dagen.

TS her

Wow! Dette var jo ikke positivt. Hadde håpet dere trodde det var pga han hadde innsett at han har det mye bedre nå. Er det ikke mer sannsynlig at han hadde vært lei og trist dersom han fortsatt ville hatt henne?

Postet av anonym: 6b741e0b606de647ef3d5a18af5aef30

Lenke til kommentar

Har selv vært i situasjonen du beskriver at din partner er i. For meg handlet det hele om at man får en slags bekreftelse om at man ikke lenger har noe mentalt investert i personen. Det er faktisk en utrolig deilig følelse når man finner ut at man innerst inne er over personen, særlig hvis bruddet var hardt.

Det kommer aldri noe godt ut av og fundere over slike ting, i veldig mange tilfeller vil du finne at du svarer på spørsmål du har inne i hodet ditt, uten at han får mulighet til å si hva han faktisk tenker selv.

Snakk om det !

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...