zaqqoZeq Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Har opplevd mye trøbbel med ruteren i heimen, spesielt dårlig trådløs hastighet og etter å ha fått swap en gang setter jeg opp dd-wrt for bedre fleksibilitet (det som følger med på ruteren var håpløst) og hastigheten blir etter kort tid like håpløs som den var. Og som om ikke det var nok sluttet LAN-porten plutselig å fungere. Det trådløse nettverket fungerte helt fint, men det hjelper jo ikke når serveren og to av PC-ene har kablet nettverk. Men for noen timer siden sluttet også det trådløse nettverket å fungere. Ruteren ble forsøkt satt opp på ny og kjører nå med ganske begrenset hastighet, fortsatt bare trådløst. I følge "Network and Sharing Center" i Windows 7 har maskinen kontakt med "Local Area Connection", men klarer ikke å komme på nett, heller ikke ruteren via 192.168.1.1 Noen som har opplevd lignende problemer eller vet hvordan jeg fikser det? Er det sannsynlig at LAN-portene har tatt kvelden? Vil Netgear i det hele tatt vurdere å fikse/swappe ruteren når den har dd-wrt på? Vil det være risikabelt å flashe ruteren via WLAN? Lite fungere akkurat nå og det blir fort mye spetakkel når internettet er nede. Jeg har ikke tid til å bruke mye tid på feilsøking da jeg har eksamen på mandag og jeg prøver desperat å beholde freden hjemme. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Du bør først resette routeren. Stikk inn en pennespiss og hold den inne i >10 sek. Hvis ikke du får kontakt med LAN etter du har resatt den, så vil jeg anslå at routeren er "død". Han som evt sjekker routeren vil trolig ikke gå nøyere inn på den, så bare lever den og få en ny. WNDR3700 er en god router, så du vil nok ikke oppleve de problemene du har hatt med en som er 100% ok. Endret 26. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Har tatt 30-30-30-reset flere ganger nå og det ser ikke ut som jeg kommer til å få nett via WLAN heller. Kommer til å sende den inn for å få ny, men må sende den direkte til Netgear siden jeg ikke har tid til å vente på Amentio, siden de gikk konkurs og har et dårlig system for behandling av reklamasjon atm. Men sist tok det dessverre fem uker før det kom swap. Kan iallefall si at det ikke blir Netgear WNDR3700 denne gangen. Nå er jeg lei problemene og den dårlige kundeservicen! (både Amentio og Netgear) Endret 26. november 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Dårlig kundeservice??????????? Netgear er den produsenten med desidert klart best kundeservice av alle de nettverksproduktene jeg har vært borti. Prøv å kontakt D-Link så skal du se hva dårlig kundeservice dreier seg om. Å forkaste Netgear som produkt fordi du har hatt en dårlig erfaring er på det beste en lattelig avgjørelse. Netgear er en av de mest seriøse i bransjen, og den routeren du har, WNDR3700, er en av de desidert beste routerne som finnes. Men kjøp deg en D-Link du det har du jaggu fortjent. :!: Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Når det skal 3 uker og 4 eposter før jeg i det hele tatt får kontakt med kundeservicen og jeg får epost med side opp og side ned med informasjon jeg ikke trenger, bare for å gjøre det mest mulig tungvint å reklamere mener jeg det er dårlig kundeservice. Fikk heller ikke midlertidig ruter, som jeg var lovet. 5 uker er lenge uten fungerende nettverk så jeg endte opp med å låne en gammel ruter av en kompis. Men for alt i verden kan det være et enkeltilfelle og det kan være en tabbe å forkaste WNDR3700. I teorien er det iallefall en super ruter og det var det som gjorde at den ble valgt sist. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg ringte kundeservice i Sverige senest igår, ventet vel uhmm kanskje 2 minutter på telefon før jeg kom til en spesialist som kunne svare på alt. Dårlig kundeservice??? I dont think so. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Tør ikke si det for sikkert enda, men det virker muligens som om det var en svitsj som forårsaket problemet. Nettverket fungerer iallefall nå. Edit: Ser ut til at saken er løst. Oh, happy day! Endret 26. november 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Noter deg da at Netgear har egen supporttelefon i Norge som routes til Sverige. Der kommer du alltid gjennom i kontortid og det er spesialister på routere og nas på hver sin linje der. Jeg har benyttet denne telefonen ved mange anledninger og har alltid fått meget gode svar. Fint at du fikk luket ut synderen på nettet ditt foresten. Hadde det vært routeren så skulle det ikke vært noe problem og få byttet den heller hvis du har kjøpt den i en seriøs nettbutikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå