Gå til innhold

Knerta strøminntaket på LeNovo ThinkPad SL500... Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Dæmnit nå føler jeg meg dritdum!!

Var så uheldig å miste strømforsyninga til ThinkPaden min. Var nå og kjøpte ny - av universaltypen med mange forskjellige plugger. "Joda den er kompatibel" påsto de i butikken. Dermed var det hjem å prøve seg litt fram da. Ikke noe passa helt, og en av pluggene gikk inn - akkuratså tight at den greia i midten på inntaket knakk.

Så nå funderer jeg. Er strøminntaket på tenkepaddene kobla rett på hovedkortet, eller er det mulig å få det reparert uten å betale det samme som for en helt grei laptop - noe jeg regner med et hovdkort gjør... Trenger ikke noe råmaskin egentlig. Stort sett bruker jeg mac og er meget fornøyd med det. Imidlertid må jeg ha Windows i skolesammenheng pga av spesialprogramvare for Windows. Jeg er på toppen synshemmet og har spesialprogramvare på den pc'n - som er bedre enn Win7 sin integrerte forstørring. Styra masse med å få kobla meg på domenet til Utdanningshuset for å få tilgang til filene på nettverket deres...grrrrmf.

Så: - Reparerbart? og evt:

- Hvilken strømforsyning skal jeg ha??? Maskina er nok nærmere fem år nå, så da mener vel dataverdenen at den burde kastes :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var nå og kjøpte ny - av universaltypen med mange forskjellige plugger. "Joda den er kompatibel" påsto de i butikken.

For det første, volt og amper må være riktig justert i henhold til maskinen, samt +/- polaritet. Da skulle pluggen passe også.

For det andre, om du har knekt inngangen til maskinen så er den sannsynligvis vrak, ingen hensikt å reparere om ikke du kan åpne og lodde selv. Og ikke dermed sagt at alt vil funke etterpå.

Så, dessverre. Men kan jo hende at du får det til om ikke selve inngangen er revet løs fra HK(eller delvis løs)

Lenke til kommentar

Takk for svar :-) Polaritet og de sakene stemte; heldigvis vett på å sjekke det... Likevel gikk det galt. Når jeg tenker er det ganke lett å åpne thinkpads - dermed kan jeg se (og håpe) at jeg bare trenger en del. Men shit på... Var en del annet som var slitent på den maskina. Greia med de maskinene er at de bruker en ganske kraftig plugg. Jeg har nok en ganske sterk mistanke om at modellen jeg har ikke produseres mer og at utformingen på plugg/inntak kan ha endret seg...

Er jo bare sånn det er. Ting går til helvete av og til, hvor durt det enn er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...