Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen går i svart under oppstart

Anbefalte innlegg

Etter jeg formaterte pcen med Acer sitt eget formateringsverktøy så får jeg ikke startet opp pcen igjen. Har slitt en del med bluescreens ang memoryet, så jeg skiftet rambrikkene, men problemet forsvant ikke. Det starter med at pcen prøver å dra igang oppstarten 4-5 ganger før den klarer det. Så etter loadingscreenen og velkommskjermen til windows så blir skjermen bare svart mens pcen forsatt sviver.

Har prøvd sikkerhetsmodus, repareringsverktøy(finner ingenting), restorepoint osv. Så nå står jeg litt fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen er snart 5år gammel og har sett sine bedre dager, så da kjøper jeg heller ny. Er snakk om en bærbar, så er ikke så mye å hente på å levere inn.

Har ikke tilgang til dumpfilene da jeg ikke får startet opp pcen skikkelig på noen måter. Men det gjaldt "Memory Management", har skrevet ned feilkoden en plass på et ark, men finner ikke dette igjen...

Tenkte å prøve en resett av BIOS, gjøres det på samme måte som på en stasjonær?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

CMOS resett kan også gjøres på bærbare - men man må knote en del for å komme til internt.

Ta av latop batteri og gjør som på stasjonær med jumper eller fjern cmos batteri i noen minutter .

Men siden du sier den er 5 år - kanskje den er tilstoppet med støv/skitt som gir den varme problemer.

En rens med trykkluft på boks hadde kanskje vært en ide å prøve føre du avskriver den helt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nå har jeg skrudd av alt som kan tas av, men finner ikke noe som ligner på batteri eller jumpers/pins. Noen tips?

Da må du informere om modell/type-betegnelse/produkt-nummer da ...

Er noe som heter repair manual eller service manual for laptops man kan finne på nett - med assembly og disassembly guide som vil vise dette for modell/merke .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...