GLN Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Etter jeg formaterte pcen med Acer sitt eget formateringsverktøy så får jeg ikke startet opp pcen igjen. Har slitt en del med bluescreens ang memoryet, så jeg skiftet rambrikkene, men problemet forsvant ikke. Det starter med at pcen prøver å dra igang oppstarten 4-5 ganger før den klarer det. Så etter loadingscreenen og velkommskjermen til windows så blir skjermen bare svart mens pcen forsatt sviver. Har prøvd sikkerhetsmodus, repareringsverktøy(finner ingenting), restorepoint osv. Så nå står jeg litt fast. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 mitt tips er og levere den inn der du kjøpte den, høres ut som HW feil. HK/GPU tipper jeg er synderen. vist du kan poste dump filene fra bluescreene dine så kan vi her på forumet komme med bedre tips til deg Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Pcen er snart 5år gammel og har sett sine bedre dager, så da kjøper jeg heller ny. Er snakk om en bærbar, så er ikke så mye å hente på å levere inn. Har ikke tilgang til dumpfilene da jeg ikke får startet opp pcen skikkelig på noen måter. Men det gjaldt "Memory Management", har skrevet ned feilkoden en plass på et ark, men finner ikke dette igjen... Tenkte å prøve en resett av BIOS, gjøres det på samme måte som på en stasjonær? Endret 25. november 2011 av Pirja Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) CMOS resett kan også gjøres på bærbare - men man må knote en del for å komme til internt. Ta av latop batteri og gjør som på stasjonær med jumper eller fjern cmos batteri i noen minutter . Men siden du sier den er 5 år - kanskje den er tilstoppet med støv/skitt som gir den varme problemer. En rens med trykkluft på boks hadde kanskje vært en ide å prøve føre du avskriver den helt. Endret 25. november 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Nå har jeg skrudd av alt som kan tas av, men finner ikke noe som ligner på batteri eller jumpers/pins. Noen tips? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Nå har jeg skrudd av alt som kan tas av, men finner ikke noe som ligner på batteri eller jumpers/pins. Noen tips? Da må du informere om modell/type-betegnelse/produkt-nummer da ... Er noe som heter repair manual eller service manual for laptops man kan finne på nett - med assembly og disassembly guide som vil vise dette for modell/merke . Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Det er en Acer Aspire 5920G. Skal ta en titt på verdensveven å se om jeg finner noen disassembly guide, ikke en dum ide. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Sjekk denne http://book-lab.ru/pdf/acer/service-manual-Acer-Aspire-5920G.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå