Bliv1n Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Hei, for et år siden mistet jeg førerkortet mitt. Dvs at jeg mistet lommeboken. Bestilte da nytt. Etter 6 måneder ringer en kar som sier han har funnet lommeboken min. Plutselig har jeg to førerkort. Det gamle lar jeg bare ligge hjemme. Var nylig på en konsert, der klarte jeg å miste det nye, kan jeg bare bruke det gamle, eller er det blitt "sperret" på et eller annet vis? Er det noe strekkode lignende greier som politiet scanner ved evt. trafikkontroll som gjør at jeg må bestille nytt? Takk! Endret 25. november 2011 av Bliv1n Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tipper bare, men vil tro at det gamle ikke blir godtatt om du evt skulle bli stoppet i politikontroll osv. Ville forhørt meg med biltilsynet. Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Førerkortnummer ( punkt 5 ) vil være forskjellig fra det nye og det gamle. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Sjekk med politi eller vegvesen. Kanskje de lar deg bruke det gamle sertifikatet igjen. Endret 27. november 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
runerask Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg tviler på at Politi ville oppdage dette, men du kan få problemer andre steder. Når du bruker førerkortet som ID, vil som tidligere beskrevet førerkortnummeret bli brukt som referanse. Det førerkortet du nå har er ugyldig førerkortnummer. Tviler på at det blir lett oppdaget, men trur ikke jeg ville reist til utlandet med det iallefall xD Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 § 1-3. Innehav av flere førerkort m.m. Det er ikke tillatt å benytte mer enn ett førerkort som dokumentasjon for gyldig førerett. Det er heller ikke tillatt å benytte mer enn ett internasjonalt førerkort. Det fant jeg på lovdata.no Så det gamle førerkortet bør nok leveres inn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dersom du har mista førerkortet og deretter fått trykkt opp eit nytt for deretter å finne igjen det gammle kortet og deretter mistet det nye førerkortet (noen som henger med ) Så er det vel ikkje værre enn at du tar kontakt med nærmaste trafikkstasjon og spør om du kan ta i bruk igjen det gamle førerkortet eller om du må bestille eit nytt. Mest sannsynleg så går det ann å legge inn det gamle førerkortnummeret som aktivt førerkort, men det kan også være at det er lettast for trafikkstasjonen at du bestiller nytt førerkort og lever inn det gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå