Faller Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Heisann. Jeg har et problem med laptopen min når jeg prøver å game BF3. Jeg har prøvd å reinstallere spillet 2 ganger. Den første gangen jeg reinstallerte så fungerte det å spille noen timer, så kom problemet tilbake. Når jeg prøvde å reinstallere BF3 for andre gang hjalp det ingen ting. Driveren jeg bruker er siste versjon og er lastet ned fra Nvidia sine sider. Av innstillinger er alt satt til automatisk både i spillet, mens i Nvidia kontrollpanel er GT555m satt til å håndtere spillet. Noen ide om hva som kan være feil? Mvh Faller Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 GT 555M er ikke kraftig nok til å dra BF3 på annet enn Low settings. Hvis spillet er innstillt på noe høyere så kan du bare glemme det. Sett det manuelt til Low og skru av tunge visuelle effekter så er det nok spillbart på en slags måte. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Men det som jeg syntes er rart er at det har gått fint når innstillinger har blitt satt til automatisk oppsett, men nå vil den ikke det lenger. Jeg kan såklart prøve å sette innstillinger manuelt til low. Takk for tipset Mvh Faller Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Gt 555 skal klare rundt 45fps i low, men med hvilke innstillinger vet jeg ikke da jeg ikke har sett benchmarken. I medium så ligger det rundt 32fps og det blir nok litt slitsomt å spille BF3 i. Endret 25. november 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 ah, takk for svar Da skal jeg se hva jeg får til når jeg kommer hjem fra jobb Mvh Faller Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Da har jeg prøvd å endre på grafikkinnstilinger. Det hjelper ikke. Når jeg starter spillet, så lagger menyen. Tenkte jeg skulle prøve et annet spill for å se om det er noen forandringer. EDIT: Da har jeg prøvd Crysis Warhead, og det lagger så og si helt likt som BF3 så mistenker at det er driver som provoserer frem feilen. Så da blir det å tråle N55SF-tråden fordi jeg tror jeg så en work-around på det der. Mvh Faller Endret 26. november 2011 av Faller Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Etter å ha lest noen tråder på Nvidia sitt forum virker det som at det er et problem med Optimus og driver. Gpu blir rett og slett ikke aktivert. Så da får jeg bare sitte med rumpa på jordet og vente på neste driver Mvh Faller Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hadde samme problem med skyrim, satt til å kjøre på nvidia grafikk i driveren, men kjørte likevel på intel grafikk. For meg virker det om jeg høyreklikker på startfilen for spillet og bruker alternativet "kjør med grafikkprosessor --> nvidia". Mulig samme funker for bf3? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Problemet er imidlertid at spillet går via origin-klient (noe lignende Steam, bare EA sitt svar). Jeg tror derfor ikke at jeg får gjort det på måten din Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå