Jonas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ja.http://www.webdesign.org/web-programming/php/cookies-remember-me.9107.html Det kommer da vitterlig helt ann på implementasjonen. Jeg har enda til gode å se en seriøs side gjøre det på samme måte som det eksempelet der. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ja.http://www.webdesign.org/web-programming/php/cookies-remember-me.9107.html Det kommer da vitterlig helt ann på implementasjonen. Jeg har enda til gode å se en seriøs side gjøre det på samme måte som det eksempelet der. Som det meste annet kan det selvfølgelig gjøres på forskjellige måter... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Som det meste annet kan det selvfølgelig gjøres på forskjellige måter... Så hvorfor gir du et definitivt 'Ja' til spørsmålet da? Svaret er egentlig «I de fleste tilfeller - nei.» Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Som det meste annet kan det selvfølgelig gjøres på forskjellige måter... Så hvorfor gir du et definitivt 'Ja' til spørsmålet da? Svaret er egentlig «I de fleste tilfeller - nei.» Såvidt jeg vet er "remember me" og bruk av cookies ganske normalt, derfor mange steder nettopp krever at nettleseren har cookies aktivert. Men som du sier er det flere måter å gjøre det på. EDIT: Men skal si meg enig på at det å svare ja på sp.målet var litt tynt Endret 28. november 2011 av Nickless Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Som det meste annet kan det selvfølgelig gjøres på forskjellige måter... Så hvorfor gir du et definitivt 'Ja' til spørsmålet da? Svaret er egentlig «I de fleste tilfeller - nei.» Såvidt jeg vet er "remember me" og bruk av cookies ganske normalt, derfor mange steder nettopp krever at nettleseren har cookies aktivert. Men som du sier er det flere måter å gjøre det på. EDIT: Men skal si meg enig på at det å svare ja på sp.målet var litt tynt Er det noen som har en annen løsning? Hittil har jeg lagret brukernavnet som en cookie men er skeptisk med tanke på sikkerhet å lagre passordet som en cookie. Hadde det eventuellt hjulpet å lagre user_agent e.l i tillegg? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Lagre en hash, bestående av brukernavn, passord og et salt? Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hvordan lagrer du passordet i databasen? (For re-autentisering mot cookie data) I stedet for brukernavn kan man ved opprettelse av brukeren generere en random string (eller md5/sha1 hash av brukernavnet) som man istedet bruker i cookien, alternativt lagre ID på row i tabellen eller tilsvarende. Se f.eks. på http://www.evolt.org/node/60265 for noen innspill rundt dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå