Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lynnedslag i dataen.

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har fått et lynnedslag i dataen min, no lurer jeg på hva som er gale. Når jeg trykker på på knappen så slår dataen seg på og bare står og går, men ingenting annet skjer. Det har alltid lyst 3 eller 4 lys oppe på hovedkortet men no lyser det bare et. Her får dere info om dataen.

Hovedkort: MSI 870A-G54, Socket-AM3

Skjermkort:ZOTAC GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX CUDA

Strømforsyning: Chieftec Smart Series 550W PSU

Prosessor:AMD Phenom II X2 560 Black Edition

Takker på førehand! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

du kan jo seff prøve et og et komponent, men kjappeste vil bare være å bestille nytt. det er ganske stor energi mengde som har kommet inn i maskinen

Lenke til kommentar

Prøv å les i håndboken til PSU og sjekk om det er noe overspenningsvern i PSU'n. Visst det er det, så råder jeg deg til å prøve med en annen PSU. Fungerer det da, så kan du eventuellt prøve å sende den inn til rep. der du kjøpte den.

Fikk bytta PSU for noen år tilbake da en venn av meg stilte om fra 230V til 110V imens PC'n sto på. Da fikk jeg en helt ny gratis !

Lenke til kommentar

Prøv å les i håndboken til PSU og sjekk om det er noe overspenningsvern i PSU'n. Visst det er det, så råder jeg deg til å prøve med en annen PSU. Fungerer det da, så kan du eventuellt prøve å sende den inn til rep. der du kjøpte den.

Fikk bytta PSU for noen år tilbake da en venn av meg stilte om fra 230V til 110V imens PC'n sto på. Da fikk jeg en helt ny gratis !

ja, greit skal lese litt.. haha konge da :)

Lenke til kommentar

At forsikringsselskapet koster ny maskin til deg. Men det er jo ofte en egenandel da, så det er ikke sikkert forsikringen er stort verdt i et tilfelle som dette.

Men det som ikke er ødelagt av lynet, kan godt være delvis ødelagt eller svekket, slik at nå må regne med fortsatt problemer med maskina om du bare bytter ut enkeltkomponenter.

Lenke til kommentar

At forsikringsselskapet koster ny maskin til deg. Men det er jo ofte en egenandel da, så det er ikke sikkert forsikringen er stort verdt i et tilfelle som dette.

Men det som ikke er ødelagt av lynet, kan godt være delvis ødelagt eller svekket, slik at nå må regne med fortsatt problemer med maskina om du bare bytter ut enkeltkomponenter.

okei, men er det en større sjangse at hardisken fungerer en andre komponenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...