Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operert kne, fremdeles vondt

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Hei.

Opererte kneet 12 oktober i år. Var ikke store greiene, de fjernet deler av medial menisk på høyre kne. Fikk beskjed om å vente i fire uker før jeg tok meg til store påkjenninger, som kontaktidrett osv.

Nå er det vel nærmere seks uker siden, og det gjør til tider ganske vondt. Det er også fremdeles hovent (de på sykehuset sa at normalt sett er hevelsen borte etter fire uker).

Var hos fastlegen min for en uke siden pga en skulderskade (vært litt uheldig denne høsten), og fikk han til å se på kneet også. Han sa at det ikke var antydning til betennelse og at det bør gå over.

Jeg synes det er rart at beskjedene jeg fikk fra sykehuset skulle være så feil? Greit nok at jeg skulle holde meg unna store påkjenninger de første fire ukene, men nå etter seks uker kan det fremdeles være vondt å gå. Det kommer på en måte "knekk" i kneet som gjør nokså vondt, og de minner svært mye om smerten som fantes før operasjonen.

Noen med peiling på området, og/eller har gjennomført tilsvarende operasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Opererte kneet 12 oktober i år. Var ikke store greiene, de fjernet deler av medial menisk på høyre kne. Fikk beskjed om å vente i fire uker før jeg tok meg til store påkjenninger, som kontaktidrett osv.

Nå er det vel nærmere seks uker siden, og det gjør til tider ganske vondt. Det er også fremdeles hovent (de på sykehuset sa at normalt sett er hevelsen borte etter fire uker).

Var hos fastlegen min for en uke siden pga en skulderskade (vært litt uheldig denne høsten), og fikk han til å se på kneet også. Han sa at det ikke var antydning til betennelse og at det bør gå over.

Jeg synes det er rart at beskjedene jeg fikk fra sykehuset skulle være så feil? Greit nok at jeg skulle holde meg unna store påkjenninger de første fire ukene, men nå etter seks uker kan det fremdeles være vondt å gå. Det kommer på en måte "knekk" i kneet som gjør nokså vondt, og de minner svært mye om smerten som fantes før operasjonen.

Noen med peiling på området, og/eller har gjennomført tilsvarende operasjon?

Kan nesten virke som det fortsatt er litt ødelagt menisk i kneet? Hovner det opp etter hver gang du har vært i aktivitet?

Jeg var selv plaget med kneet for noen år tilbake og har flere kamerater som også har vært det. Selv slet jeg korsbåndet og ødela menisken for noen år siden. Dro på sykehuset med en gang, en lege kjente på kneet og sendte meg inn i vanlig røntgen. Dessverre for meg fant dem ikke noe galt med kneet og ba meg om å holde meg i ro i 4-6 uker.

Etter 6 uker prøvde jeg å spille fotball igjen, men til ingen nytte. Kneet sviktet og nytt sykehusbesøk sto for tur. Fikk igjen samme beskjed..

Etter noen måneder frem og tilbake fikk jeg endelig MR-røntgen og det ble konstatert at korsbåndet var røket og ødelagt menisk. Etter operasjonen(e) gikk det bare fint med meg, men har flere kamerater som fremdeles sliter. To fotballtreninger på to dager blir for eksempel for mye for kneet.

Tror du bør dra til fastlegen din, sånn at han kan sende deg inn i MR-røntgen. Eventuelt en knespesialist eller noe i den duren.. folka på sykehusene vet ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg oprererte kneet for røket korsbånd i fjor og fikk beskjed om at smertene skulle dempe seg i fart med hevelse etter ca 4 uker. Det skjedde ikke, hevelsen begynte ikke å dempe seg før etter 12 uker ca. Og smertene forsvant ikke før August i år. Det legene sier er ca tider og gjennomsnitte av det som er normalt. Det som kanskje har skjedd med deg er at du generelt har et litt svakt kne, og det da tar lengre tid at det leges. Jeg vil anbefale deg et par timer til en skikkelig god fysioterapaut for knekkingen, dette kommer av dårlig "smørning" i kneleddene og kan være plagsomt og kanskje smertefult. Det hjalp hvertfal for meg.

Ellers, om det går enda en mnd uten at hevelsen synker vil jeg anbefale deg og ta kontakt med legen som opererte deg, disse har ofte mye mer peiling enn andre leger ettersom de faktisk var inni kneet ditt.

God bedring og lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...