kenneho Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hei, jeg trenger å få byttet gummi på vinterdekkene mine. Kjører en 2009-modell Ford Mondeo stasjonsvogn, men er usikker på akkurat hvilken dekktype som sitter på nå. Kan godt være at det er punkteringsfrie dekk, men hvordan sjekker jeg i tilfelle dèt? Hvordan går jeg frem for å bytte gummi på vinterdekkene: 1) Blir det samme prosedyre om jeg har punkteringsfrie dekk eller ikke? Altså, kan jeg kjøpe hvilket som helt ny gummi uavhengig av type dekk jeg har? 2) Hvordan finner jeg ut hvilket verksted som selger dekkene jeg skal bytte til? 3) Hvor mye kan jeg regne med at slikt vil koste sånn ca? Sett att Michelin X-Ice har gjort det bra på tester, så går kanskje for det. kenneho Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 regn med rundt 200 kr per stk da inngår det fjerning av gammle dekken fra felgen, montering av nytt dekk på felgen og balansering og eventuelt skru dem fast på bilen hvis du ikke vil gjøre det sjøl Noter ned hva som står på dekka dine , alle de bokstavene og navnet på dekket ! Så finner du ut hvilken dimensjon det er og hvilke dekk du trenger du kan kjøpe deg dekk billigere online og kun levere dem sammen med de gamle og be dem skifte Tror dekk1 tar ca rundt 150 kr per omlegging/balansering men er ikke sikker Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Du reiser rundt, spør om pris på noen typer dekk, og velger naturlig nok den billigste plassen vil jeg tro.. Jeg kan annbefale deg Conti og Nokian, og med mindre du MÅ ha pigg, så er begge disse i piggfritt veldig bra! Du får ofte en langt rimeligere pris på omlegg/ballansering hvis du kjøper dekk der de skal gjøre jobben, så det å kjøpe dekk på f.eks dekkonline har aldri lønnt seg for min del.. En annen ting er at hvis du kjøper dekk i en fysisk butikk, så kan du selv sjekke at de er nye og alt i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå