Gå til innhold

BK: Novembermorgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes utsnittet fungerer bra og at furua balanserer best slik. Er det tatt i sørenden inn forbi Morteberget?

Dette er ved Årungen i Ås kommune. Vet ikke om noe som heter Morteberget der.

Joda, jeg vet det er Årungen. Om du er i sørenden og følger kanten bak deg så vil det ligge en bygning i enden av en vei (mulig der du har ankommet), der heter det Morteberget.

Lenke til kommentar
Synes utsnittet fungerer bra og at furua balanserer best slik. Er det tatt i sørenden inn forbi Morteberget?
Dette er ved Årungen i Ås kommune. Vet ikke om noe som heter Morteberget der.
Joda, jeg vet det er Årungen. Om du er i sørenden og følger kanten bak deg så vil det ligge en bygning i enden av en vei (mulig der du har ankommet), der heter det Morteberget.

Hva man lærer :)

Lenke til kommentar

Takk for alle kommentarene.

Jeg syns det er interessant å høre andres meninger om utsnitt. For meg er noe av det vanskeligste og mest utfordrende ved fotografering nettopp å velge riktig utsnitt. Jeg mener også det har utrolig stor betydning for hvordan et bilde oppleves. Det er heller ingen tvil om at det finnes flere gode alternativer for de fleste bildene, og derfor er det greit å høre andres meninger.

Når det gjelder dette bildet, er det vel også et kompromiss som følge av flere faktorer. Roten til treet ligger omtrent i det gyldne snitt. Ideelt sett burde det kanskje ligget ørlitt lenger inn i bildet. Gressbakken var ment å utgjøre 1/3 av bildeflaten, jeg ser det er blitt noe større. Når det gjelder himmelen, er det blitt et resultat av nettopp tredelingen. Jeg kunne kuttet himmelen, men da måtte jeg justert resten av bildet også og treet hadde tatt mye større plass. Jeg har også tatt det bildet, pluss flere andre utsnittalternativer.

Lenke til kommentar

Veldig bra eksponert i tåka! Nydelige farger og god dybde, men ville kanskje kuttet litt nede her...! God 4'er! :)

Takk for det. Se eget svar.

Flot disponeret komposition - synes dog at der er for meget himmel. God eksponering og naturlige farver. Seværdigt tågebillede.

Flott komp og en god harmoni i hele bildet

Jeg ville vurdert et lite kutt i bunnen, men det er selvsagt en smaksak, for kompet fungerer bra

Takk for det. Se eget innlegg.

Flott stemning i bildet, usikker på det med ett kutt i bunnen. Synes det fungerer bra som det er.

Takk for det. Se eget innlegg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...