Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Beyerdynamic DT770(80 antar jeg) vs AKG 242HD..

MrLee

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg her da og lurer på hvilken hodetelefon jeg skal kjøpe. Ut ifra det jeg har funnet ut så står det vel mellom to valg.

AKG 242HD er det eneste av dem jeg har hørt, og jeg likte lyden i dem. Men de er kanskje litt for tungdrevent til å kjøre fra mobile enheter. Ikke at jeg planlegger å gjøre det veldig mye, men det er godt å ha muligheten.

Beyerdynamic DT770 80ohm er vel ett av de settene som kommer opp flest ganger her på forum. Men dette har mer farget lyd enn 242'ern ettersom jeg har forstått? Har dog hørt det kommentert at det skal være veldig komfortabelt...

Info mal:

Budsjett: 1000-1500

Størelse: Klokker som dekker hele øret

Type: Åpne, semilukket - bryr meg ikke om lydlekkasje. Skal ikke brukes på buss/tog der de forstyrrer andre.

Bruksområde: Musikk, spill, film, annet?

75% film/spill 25% musikk.

Tillegsinfo:

Må være behagelige i flere timer. Liker velour bedre enn skinn. Har litt stort hode, så må passe det. (f.eks. samtlige sennheiser headsett jeg har prøvd har vært for ukomfortable til å ha på i lengden)

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? - mest naturlig vil jeg tro. Egentlig er jeg ikke helt sikker annet enn at jeg vil bort fra det billige gaming headphone settet jeg har nå.

Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC(Asus xonar D2x), hjemmekino receiver (Onkyo SR705), veldig sjeldent eller aldri - ipod/mobiltelefon.

Har fra før: Icemat Siberia - Ukomfortabelt i lengden. Duger "greit nok" til spill, men til musikk blir det ikke klart nok føler jeg. Hovedgrunnen til oppgradering er nok komfort, om jeg skal være ærlig, men skal man først kjøpe nytt, så kan man kjøpe noe skikkelig (innenfor visse grenser da :) ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: meh, jeg bestillte AKG K242 HD ettersom de er de eneste jeg har prøvd og jeg likte lyden og ikke minst passformen.

Forøvrig kom jeg over ett fint eksempel på landeveisrøveri.

Soundgarden ville ha 1695kr for AKG settet. Ja jeg vet det er litt markup på produkter i fysiske butikker kontra nettbutikker, men 600kr i forhold til CDON er litt i drøyeste laget! 2-300 kr kunne jeg forsvart i denne prisklassen, men dette var bare sykt.

Men jeg ser andre butikker også selger det så dyrt... :hmm:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...