Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan fungerer flerspillerdelen i nyere spill?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt mit første spill på mange mange år, og derfor har jeg aldri testet såkalt flerspiller.

Kan dere forklare dette med t-skje metoden til en som er helt noob på området?

Jeg anntar at man kan spille sammens med andre via nett etc. men går ikke dette litt trågt hvis man har kun en middels brebåndslinje? 3000/1500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Flerspiller", mener du med det multiplayer eller MMO (Massiv Multiplayer Online)?

Du kan spille uten problemer med den linjen du har, vil eg tro.

Pleier også å stå på spill-coveret hva type linje som trengs.

Hvis du sier hvilket spill du har kjøpt så er det litt enklere å hjelpe deg.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

"Flerspiller", mener du med det multiplayer eller MMO (Massiv Multiplayer Online)?

Som sagt... jeg er helt noob :blush: T-skje takk :ph34r:

Måtte logge meg inn med noe som het Origin for å aktivere spillet, og det er jo greit, men så sto det noe om at jeg kunnesøke opp venner på facebook etc....

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Som sagt... jeg er helt noob :blush: T-skje takk :ph34r:

Måtte logge meg inn med noe som het Origin for å aktivere spillet, og det er jo greit, men så sto det noe om at jeg kunnesøke opp venner på facebook etc....

De som lager spill finner på alt mulig piss og ekstrafunksjoner som du aldri trenger. Flerspiller har ulik kvalitet, alt etter hvor flinke de som har lagt spillet er. Det henger ofte sammen med hvor populært spillet er. For eksempel et dårlig lagd spill vil ha dårlig flerspiller del. Da er det vanskelig/umulig å finne noen å spille med, det er vanskelig/umulig å finne vennene dine.

I et bra spill så er alle slike ting enkelt. Det er enkelt å finne HVOR du vil spille, HVILKEN modus og HVEM du vil spille med.

For eksempel om du spiller noen av Relic/THQ sine spill online, så får du bare trykke "finn spill" og be til julenissen om at du slipper se på "searching" resten av livet.

Men om du for eksempel spiller Battlefield 3 så vil du oppleve en veldig god flerspillerfunksjon. Det er enkelt å finne venner, legge til venner, lete etter steder du kan spille, sortere søkene etter ønskede kriterier og joine.

Lenke til kommentar

Når du har installert spillet, så kan du jo ta en titt her og evt ligge til noen folk på vennelisten din i Origin/Battlelog.

Battlelog er hva du vil komme til å bruke for å spille med folk, eller joine et multiplayer game. Battlelog er rimlig selvforklarende, alt skjer i 'internett explorer' og det står godt forklart hva og hvor du må gå for å gjøre ditt og datt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...