Gå til innhold

iMac Trådløs Dropping

Anbefalte innlegg

Har problemer med iMacen min. Jeg får koblet den til det trådløse nettverket, men maskinen ser ikke ut til å samarbeide helt med internetten/ruteren. Bare å laste vg.no blir den aldri helt ferdig med. Den bare fortsetter å jobbe ut i det evige!

Alle andre maskiner på nettverket fungerer veldig bra!

Når jeg prøver å pinge ruteren, hopper den mellom 1 ms - 10 ms, og noen ganske høye. Men avogtil mister den connection til ruteren, altså mister IP.

I kernel.log står det: AirPort: Link Down on en1. Reason 8 (Disassociated because station leaving).

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problemer med iMacen min. Jeg får koblet den til det trådløse nettverket, men maskinen ser ikke ut til å samarbeide helt med internetten/ruteren. Bare å laste vg.no blir den aldri helt ferdig med. Den bare fortsetter å jobbe ut i det evige!

Alle andre maskiner på nettverket fungerer veldig bra!

Når jeg prøver å pinge ruteren, hopper den mellom 1 ms - 10 ms, og noen ganske høye. Men avogtil mister den connection til ruteren, altså mister IP.

I kernel.log står det: AirPort: Link Down on en1. Reason 8 (Disassociated because station leaving).

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Har noe av det samme problemet selv. To forskjellige routere. Alle andre maskiner som har vært koblet til har fungert ypperlig mot disse routerne. Helt stabilt har det da fungert. Men så snart imac'en har koblet seg på internett, har routerne gått i stå. Min løsning har blitt å kjøre nettverket gjennom en airport express som jeg har. Men skal ikke være nødvendig at du går til innkjøp av noe slikt.

Lenke til kommentar

Ja, glemte å si det, men nettverket består av to rutere. En linksys som bare router hovednettet videre fra den andre ruteren. Jeg har prøvd å koble meg til begge, men samme feil oppstår. Jeg kan prøve airporten selv, og se hva som skjer. Men det hadde jo selvfølgelig vært veldig kjekt å fått løst opp i dette problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...