kristin-f Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg fikk nettopp et Nikkor 35mm f/1.8 i posten, og monterte det på mitt Nikon D70s-kamera. Når jeg har på autofokus, kommer det en rar "tssjj-tsssjjj"-lyd når det fokuserer. Er dette normalt? Jeg har sjekket at linsa er montert riktig, og sjekket at AF og A/M står på. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
KnutW Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hvis dette er eit objektiv du har kjøpt brukt og som er utan fokusmotor, dvs at det fokuserer ved hjelp av fokusmotoren i huset, så kjem det ein viss lyd. Kjenner ikkje objektivparken så detaljert, kanskje blir det selde nye utan fokusmotor også? Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 AF-S motoren er ikke helt lydløs - så det er antagelig helt normalt. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Er dette normalt? Ja! (Lurte på samme som deg, og stakk derfor innom FotoVideo for å sjekke mot andre objektiver av samme modell....Nikkor 35mm f/1.8 er sånn) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Mitt er ikke så gale. Lydløst er det ikke, men det bråker ikke sånn at jeg har tenkt over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå