Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Sikkert et dumt spørsmål, men. Hvis man vil montere et lysrør på badet, må det gjøres av en elektriker eller fagfolk? Hvis ikke, hvordan gjør man det selv? Jeg har lys på badet, men det er en lampe midt i taket bare, og den gir så dårlig lys. Skulle hatt et lysrør ovenfor speilet, som er vanlig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Faste installasjoner skal gjøres av profesjonelle. Hvis lampa di gir dårlig lys, kan du sjekke om lampa tåler en pære med høyere wattstyrke, eller montere en sparepære som lyser sterkere. Ikke gjør det selv. Forsikringen kan bli ugyldig, huset kan brenne ned, og du kan få støt. I tillegg må du huske at det er snakk om et baderom, og da er alt enda strengere og farligere. Endret 25. november 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Var nesten det jeg tenkte. Æsj, jaja. Da får det bare være. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ring elektrikeren og få et overslag. Avhengig av anlegget du allerede har, trenger det ikke å bli forferdelig dyrt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Siden jeg ikke eier, så blir det ganske uaktuelt. Hadde håpet at det ikke var så komplisert. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Er det ikke lov å skru opp en lampe for deretter å sette støpselet i stikkontakten?? Eller var det integrert du skulle ha? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Vet ikke. Finnes det sånne lysrør da? som man bare kan plugge inn i en stikkontakt? Har en ekstra lampe men det er ikke så gunstig. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Overrasker meg om det ikke gjør, kunne ikke finne eksempler da. Eneste jeg fant var led lyslister og lys for bilderammer hos ikea. mulig du må se i lampebutikk:) Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Såvidt meg bekjent har man ikke lenger lov å skru opp lamper i taket selv med mindre de er på krok og støpsel. (Altså å skru lampen direkte fast i taket med vanlige skruer er ikke lov med mindre du er elektriker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå