bobbo_ Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har prøvd meg litt på manuell fargelegging av svart-hvitt-bilde. Har i tillegg juksa litt og lagt på bl.a. støy for å gi bildet den gamle looken. Fant ikke helt ut om bildemanipulasjon hører hjemme her eller i det kreative forumet, men håper dette er rett. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Vil du ha kritikk av bildet i sin helhet, eller bare av fargeleggingen? Synes fargeleggingen var bra. Du har fått til gode hudtoner synes jeg. Problemet med bildet, er at det er uskarpt. Såpass uskarpt at øynene sliter med å fokusere. Klarer bare å se på den store versjonen noen sekunder før det blir ubehagelig. Men gode farger har du fått til! Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Orginalbildet er ganske skarpt, men jeg har lagt på litt blur for å få den gamle looken. Mye mulig det er litt for mye, men det endrer karakter ganske dramatisk ut fra hvor stort du ser bildet. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ja, coloreringen er ok, men som portrett funker det ikke så bra, og alt er relatert til øynene. I tillegg til at de er veldig uskarke, ser man jo nesten bare hviten, vrengte øyne gir ubehag. Prøv på nytt! Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Takker! Skal prøve igjen med et annet utgangspunkt, og med endel mindre blur. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Å brukte "blur"-funksjonen på et portrettbilde er som å banne i kirken i fotoverden, den slags gjør man ikke. I portrettsammenheng kan det gå an å bruke en eller annen form for softing, men man skal være en meget dyktig fotograf for å lykkes. Eneste som anbefales er såkalte soft-objektiver beregnet på portretter, og jeg mener å ha hørt at Hasselblad leverer et slikt. Softing er noe helt annet enn blur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå