max2000 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Heisann! Jeg har sluttet i min jobb, og har ifølge en plan der jeg jobber annenhver lørdag og onsdag fri på onsdagen som er siste arbeidsdag. Men min arbeidsgiver satte meg opp på den dagen og argumenterte med at fordi jeg ikke jobbber den lørdagen (siden jeg da har sluttet) så må jeg jobbe onsdagen jeg ellers hadde hatt fri. Tillegg: Det er snakk om fast stilling. Er dette riktig? Takk på forhånd. Endret 25. november 2011 av max2000 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Er det slik å forstå at du jobber 5 dager i uka? Med fri onsdag og jobb lørdag den ene uka og mandag til fredag uka etter? Om det er slik vil det være naturlig at arbeidsgiver ønsker å få det han betaler for. Det springende punktet vil nok være hvorvidt arbeidsgiver har gitt varsel om endringen i arbeidsplan innenfor avtalt frist (evt lovens minimum). Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Heisann! Jeg har sluttet i min jobb, og har ifølge en plan der jeg jobber annenhver lørdag og onsdag fri på onsdagen som er siste arbeidsdag. Men min arbeidsgiver satte meg opp på den dagen og argumenterte med at fordi jeg ikke jobbber den lørdagen (siden jeg da har sluttet) så må jeg jobbe onsdagen jeg ellers hadde hatt fri. Tillegg: Det er snakk om fast stilling. Er dette riktig? Takk på forhånd. Hvis du hadde fri lørdagen før så kan han vel ikke det vel hvis den fridagen er basert på tidligere arbeidslørdag. Er derimot den fridagen basert på neste lørdag du arbeider kan han nok det eller trekke deg i lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå