stelar7 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hvis du stryker i et fag i vg1, får du ikke gå vg2 da? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jo, det gjør du. Du anbefales derimot å ta opp faget som privatist, da du ikke får studeikompetanse om alle faga du trenger er bestått. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) så si du stryker i norsk, får du ikke det på vg2 da? eller må du ta opp igjen vg1 norsken? (går elektro hvis det har noe å si...) Endret 25. november 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg er ikke sikker på hvordan det er på yrkesretta linjer som elektro, men jeg vil anta at du bare fortsetter med norsk. Det pleier som regel å gå bra å stryke i et fag. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Norsk er ikke avsluttende før VG2 på yrkesfag (VG3 om du går påbygg etterpå), så jeg vil anta - uten å vite det helt sikkert - at det ikke spiller noen rolle. Spør veileder på skolen om du vil være på den sikre siden. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Vg1-norsken er ikke et avsluttende fag, så den karakteren du får før slutten av Vg2 er bare en «underveisvurdering». Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Så dermed har karakteren i norsk og engelsk på VG1 ikke noe å si, fordi eg har de fagene på VG2? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Så dermed har karakteren i norsk og engelsk på VG1 ikke noe å si, fordi eg har de fagene på VG2? Engelsk er avsluttende for VG1-studiespesialisering. Tror medier og kommunikasjon, derimot, har det enten to år eller bare andre året. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 går som sagt på elektro, der engelsk og norsk ikke er avsluttende før vg2.. så da har ikke karakterene i det faget noe særlig å si på vg1, fordi de blir overskrevet av vg2 karakteren? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå