Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sletta feil mappe i registeret,hvordan fikse det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BlueEAGLE.

Han "har" backup av registeret i form av system state fra "system restore". Hva som er blitt slettet er vel ikke viktig her siden hverken deg eller meg er i stand til å gi info om manuell gjenoppbygning av register branches, keys,dwords og values.

Trådsrarter. Gjør bare system restore tilbake til forrige restorepoint før dine endringer.

Har du derimot slått av system restore servicen får bare belage deg på å reinstallere windows.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

hva om jeg ikke har noe backup

Da har du iallfall lært hvorfor du ALLTID TAR BACKUP før du endrer noe i registeret.

Hvilken nøkkel/katalog var det du slettet?

[HKEY_LOCAL_MACHINE,sofFTWARE, classes

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Snakker jeg til veggen her .....

Noen som har noen tips,til hvordan jeg kan fikse det?

JA

Du får tilbake registeret ditt ved å gjøre som "jeg" sier.

Systemrestore går alltid i bakgrunnen og tar snapshots stort sett minst en gang daglig .Alltid ved oppstart av maskinen og alltid ved en installasjon fra Windows Update , noen ganger også ved installasjon av tredjeparts programmer.

Har du Norsk Windows 7 er det kalt "system gjenoppretting" e.l.

Du kan starte det med å skrive rstrui.exe i søkefeltet uavhengig av språk.

post-35394-0-00368700-1322244965_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

BlueEAGLE.

Hva som er blitt slettet er vel ikke viktig her siden hverken deg eller meg er i stand til å gi info om manuell gjenoppbygning av register branches, keys,dwords og values.

Vel hadde det vært HKCU eller HKCC som hadde vært roten så kunne du gjennopprettet det ved å kopiere registeret fra en nyopprettet bruker. Siden det er HKLM så er systemgjenoppretting neste steg. Man tar alltid det minste steget først, hvis ikke så ville svaret alltid vært å reinstallere windows.

1: Gjenopprett fra manuell backup av slettede nøkler

2: Gjenopprett de delene av registeret som er slettet (HKLU eller HKCC er generert per bruker)

3: Gjenopprett hele registeret (kan miste endringer som er gjort siden siste system restore og noen programmer må installeres på nytt)

4: Generer nytt register (Alle program som bruker registeret må installeres på nytt. Avinstallasjonsinformasjon for programmer forsvinner)

5: Reinstallere windows - Repair (Noen programmer må kanskje installeres på nytt)

6: Reinstallere windows. (Alt må installeres på nytt)

Hvilken nøkkel/katalog var det du slettet?

[HKEY_LOCAL_MACHINE,sofFTWARE, classes

Da er du well and truely fucked. Systemgjennoppretting er neste steg.

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...