Dittolele Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hei! Jeg har nylig (2dager siden) bygd en ny desktop maskin med følgende komponenter: Radeon HD 6850 650W OCZ strømforsyning 4gb OCZ fatality ram i3-2100 3.1 GHz prosessor. (ligger på 35 grader) W7 64 bit ultimate Problemet er at skjermkortet titt og ofte crasher når jeg spiller Skyrim. (bildet blir fryst, spillet lukkes og jeg kommer til skrivebordet med en feilmelding) Har satt vifte hastighet på 100% og temperaturen ligger på rundt 40 grader. Har også prøvd å sette ned kvaliteten på grafikken uten hell. Har re-installert drivere uten hell, har prøvd eldre versjoner uten hell. Noen med forslag på hva feilen kan være? mvh. Lasse Nøff Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 For å komme nærmere en løsning, så trenger vi bl.a.: - Hvilken feilmelding får du? - Skjer dette kun i Skyrim eller skjer det også i andre spill? - Har du HDD eller SSD? Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 får "Display driver stopped responding and has recovered" har ikke prøvd andre spill en skyrim, og har for tiden ikke andre spill heller, da jeg bor i polen Bruker SSD Lenke til kommentar
spamex Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Se om du har den nyeste driveren til skjermkortet. Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Jeg bygde maskinen min på torsdag, så alt er up to date.. men har prøvd eldre drivere, funket ikke det heller, så da updata jeg igjen Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Har jeg rett om jeg sier at Skyrim er installert på SSDen din? Hvis det er tilfelle, så installer Skyrim på HDD hvis mulig så skal du se at ting ordner seg. Endret 25. november 2011 av Andey- Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 tror du? men nå begynte den å fryse utenom skyrim også (skrivebordet, web) Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg hadde samme problemet ved flere spill når disse var installert på SSD, løste seg ved å installere på HDD. Er dog ganske mange som opplever dette på ulike SSDer. Hvilken SSD har du? Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 OCZ agility 3... nå freezer den ofte i skrivebord også, må rs'e dataen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 OCZ agility 3... nå freezer den ofte i skrivebord også, må rs'e dataen Den "kjente" SF2281-bugen. SSDen din er problemet her, det er et kjent problem med alle Sandforce-baserte SSDer. Bytt til en Crucial, Samsung eller Intel. Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 så... fjerne ssd'en og bare bruke vanlig mekanisk HDD ? hva tror du om det her da: http://ssdspot.com/ocz-releases-firmware-update-to-counter-sf-2281-bug/ ? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Som arni90 sier er dette et kjent problem for SSDer med SF (Sandforce), men det betyr ikke at det ikke kan løses, hvertfall delvis. Mange av SF-SSDene har fått nye FW-oppdateringer hvor problemet oppstår i liten eller ingen grad, men dette er svært individuelt. Jeg anbefaler uansett for OSet sin del, at du oppdaterer til nyeste FW, men legg uansett Skyrim og andre spill på HDD (mekanisk), er ikke veldig mye forskjell mtp loading-tid etc. heller. Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 jaja, snakkes om noen timer da ... FW kan ikke updates på en disk me windows... så må installe windows på en mekanisk, formatere SSD, så installe windows igjen på den ... fun night Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ja, det blir fort slik med FW-oppdateringer på SSD. Det er nok den største ulempen. Lykke til og gi gjerne tilbakemelding når du er "oppe å går igjen" Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 hmm... tror jeg må vente med det til mandag... for bor på studenthybel, og her er internettet satt om me MAC-adressen. Får vell tildelt ny mac-adress om jeg reinstaller OS.... lite keen på absolutt 0 internett og skyrim i helga får bare kræsje til mandag... :-/ Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 hmm... tror jeg må vente med det til mandag... for bor på studenthybel, og her er internettet satt om me MAC-adressen. Får vell tildelt ny mac-adress om jeg reinstaller OS.... lite keen på absolutt 0 internett og skyrim i helga får bare kræsje til mandag... :-/ MAC tilhører nettkortet ditt. Så lenge du bruker samme nettkort = samme mac. Lenke til kommentar
Dittolele Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Ohh, nice.. men daså Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) hmm... tror jeg må vente med det til mandag... for bor på studenthybel, og her er internettet satt om me MAC-adressen. Får vell tildelt ny mac-adress om jeg reinstaller OS.... lite keen på absolutt 0 internett og skyrim i helga får bare kræsje til mandag... :-/ Trodde MAC-addresser var en fysisk addresse tildelt hver brikke ved produksjon? EDIT: Ninjad Endret 25. november 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Bruk Windows 7 image backup. Oppdater SSD fw Legg tilbake Windows 7 image backup (hvis FW oppdatering radere innhold) Gjort på en 1/2 - 1 time. Da er ditt OS akkurat som før med alt installert osv. Edit: Mac addresser deles ut av IANA til produsenter - da ingen skal være like over hele internett (med unntak av virtualiserte miljøer). Mac er permanent brent/lagret i fw for nettverkskort/adaptere/hovedkort og endrer seg ikke ved reinstallasjoner. Endret 25. november 2011 av syar2003 1 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Dette fiksa mine CTD's: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4#content Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå