kyrsjo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 driver å lærer meg C, og bruker gcc-kompilatoren under linux. lære "boken" min tar ikke hensyn til kompilator, og sier at jeg skal ha tre filer: -employee.h -employee.c -lab6.c hvor emplyee.c inneholder noen funksjoner (deklarert i eployee.h) som skal kalles fra lab6.c (interfacet og, main()) hvordan får jeg gcc til å linke sammen alt sammen? skjønnt at det har noe med .o filer og gjøre, og mistenker at optionen -l har noe med saken å gjøre... hvordan får jeg kompilert programmet mitt? værsåsnill ikke RTFM, har lest (nesten hele) man gcc (den er lang...), men fikk ikke så mye ut av det bortsett fra -O2... Endret: tittel Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 men gcc fil1.c fil2.c -o program da lages program som en executable av fil1 og 2. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Et lite tips: Perforce Jam gjør det forholdsvis enkelt å kompilere mindre programmer; har ikke så mye erfaring med det, men det virker smartere enn make. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 da blir vel komandoen gcc -Wall -o kjørbar fil1.c fil2.c driver ikke å styrer med make ennå, sliter med merkelige meldinger/warnings. finner vel ut av det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå