Ozelot Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Må antikrist ha et tempel da? 1 Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) IHS, jeg håper du kan svare på spørsmåle jeg har spurt deg om flere ganger: hvorfor bibelen selv sier helt klart, at på den nye jord, og den nye himmel,SKAL sabbaten (lørdagen) holdes, fra uke til uke, i all evighet? Jesaja 66,22.23,«For likesom den nye himmel og den nye jord, som jeg skapet; - Og det skal skje: Nymåne etter nymåne og sabbat etter sabbat skal alt kjød komme for å tilbe for mitt åsyn, sier Herren.» Videre så har jeg spurt deg rett ut, om feks et homofilt par, vil kunne bli frelst og komme til himmelen, selv om de praktiserer dette livet ut til de dør, mens de tror på jesus. Ikke si at det vil di ikke om de tror, der er nemelig tusenhvis av kristne troende homofile par, så jeg lurer på to ting og håper du begynner og svare litt, hva mener du angående sabbaten på den nye jord? Og vil kristne troende praktiserende homofile kunne entre himmelen, eller har du plutselig "regler og bud" når det gjelder de homofile? Jeg håper du kan oppføre deg voksent, og svare på dette. Vist en først deltar i diskusjonsforum, må vi også svare på tingene vi ikke liker. Er du en av de lykke kristne, som mener der er ingen lover bud og regler for de kristne heterofile, men som samtidig mener at for homofile kristne er der regler og krav? Må antikrist ha et tempel da? Endret 25. november 2011 av cberg70 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 IHS SIER: Når Apostelen Johannes sammen med Apostelen Paulus gjentatte ganger sier at "den siste tiden" er den tiden de levde i for snart to tusen år siden. Så er det slik. Alt skjedde akkurat som Jesus Kristus forutsa. At du og mange med deg ikke ser Guds rike på jorden, endrer ingen ting. JESUS SIER: Joh.18.36”Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden” Men han sier også at; "riket er inni dere" Luk 17,20 viser til Joh 3,3, Joh 18,36 Her er en fortelling som ble skrevet for å få frem dette synet: Sitat: 20 En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulle komme. Han svarte: «Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. 21 Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det’. For Guds rike er midt iblant dere.» Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Nå sa han vel at guds rike er her på jorden, noe jesus motsier. velger og følge jesus her. Det du legger til, er jeg veldig enig med deg i. IHS SIER: Når Apostelen Johannes sammen med Apostelen Paulus gjentatte ganger sier at "den siste tiden" er den tiden de levde i for snart to tusen år siden. Så er det slik. Alt skjedde akkurat som Jesus Kristus forutsa. At du og mange med deg ikke ser Guds rike på jorden, endrer ingen ting. JESUS SIER: Joh.18.36”Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden” Men han sier også at; "riket er inni dere" Luk 17,20 viser til Joh 3,3, Joh 18,36 Her er en fortelling som ble skrevet for å få frem dette synet: Sitat: 20 En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulle komme. Han svarte: «Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. 21 Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det’. For Guds rike er midt iblant dere.» Endret 25. november 2011 av cberg70 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Viste du at grunnteksten kaller jordiske fysiske templer for hieron og våre kropper som Guds tempel for naos? Da blir det intresant og se hvilket av de to ordene som brukes i verset om antikrist. Okei, så tok jeg meg tid til å svare på alt i hovedinnlegget.. Nei, jeg visste ikke at den kaller det det, men jeg visste at kroppen er guds tempel etc. Det står jo beskrevet... Kirken er jo ikke i bibelen beskrevet som noe byggverk heller.. Ef 1,22; Alt la han under hans føtter, og ham, hodet over alle ting, ga han til kirken, 23 som er Kristi kropp, fylt av ham som fyller alt i alle. "Kirken som er kristi kropp, fylt av ham som fyller alt i alle".. Her står det: 1. At kirken er kristi kropp 2. At kristi kropp er fylt av ham som fyller alt i alle... Rom 13,14 Men kle dere i Herren Jesus Kristus, og vær ikke så opptatt av kroppen at det vekker begjær. 1 Kor 12,27 Dere er Kristi kropp, og hver av dere et lem på ham. Joh 2,21 21 Men det tempelet han talte om, var hans egen kropp. ....også videre... Det står også følgende: Joh 10,34; Jesus svarte: «Står det ikke skrevet i deres egen lov: Jeg har sagt: ‘ Dere er guder’? 35 De som Guds ord kom til, blir altså i loven kalt guder, og Skriften kan ikke settes ut av kraft. I NT.. Og i GT står det: Sal 82,6; 6 Jeg har sagt: «Dere er guder, sønner av Den høyeste er dere alle. 7 Men dere skal dø slik et menneske dør, og falle slik en av fyrstene faller.» 2.Tess.2,3-4 sier at antikrist skal sette seg i Gud's tempel Guds tempel er som vist ovenfor; Kroppen... Vi alle har en kropp. Jeg har en kropp, og du har en... Siden bibelen påstår at Jesus er alt i alle, og derfor påstår at Jesus er i meg også, enda jeg ikke tror på noen overnaturlig gud, så blir resultatet at du snakker med "en vanntro i guds tempel som benekter at Jesus er kristus"... Jeg tror jo ikke at Jesus var Kristus, men at Jesus var Osiris...o og at dette kun er de tidlige av kristne filosofers tankespinn etc, så blir resultatet at kristne vil kunne tagge meg som "antikrist"... En antikrist som befinner seg i guds tempel, som da er kroppen min... "La ingen bedra dere på noe vis! Nei.. Og jeg inkluderer herved Paulus, og de andre pratmakerne som slenger rundt seg med tomsnakk. For først må frafallet komme, og syndens menneske åpenbares, fortapelsens sønn. Og rett etter paulus har bedt oss om å ikke la andre bedra oss på noe vis, så forsøker han selv å bedra oss... Merkelig skrue må jeg si... Han er den som står imot og som opphøyer seg over alt som blir kalt gud eller helligdom, så han setter seg i Guds tempel og utgir seg selv for å være Gud". Skjønner ikke hvorfor Paulus har så i mot det egentlig... Det står jo følgende at Jesus har sagt at vi er guder.... Så hvorfor er en person som kaller seg selv Gud antikrist? Dersom man kaller seg selv for Gud, må jo det si at man tror på Jesus når han sier at vi er guder!!! Paulus snakker 8 ganger om de kristne som Gud's tempel Ikke bare om kristne, men også antikristne.... Kroppen er guds tempel står det... Det er ikke bare kristne som har en kropp... Uten unntak bruker Paulus ordet "naos" om de kristne som Gud's tempel. Dette skjer altså totalt 8 ganger i paulus brevene. Det er altså ikke en tilfeldighet men noe han bevist gjør konsekvent. Hvilket ord brukes for byggninger som Gud's tempel Ordet "hieron" brukes totalt 59 ganger i nye testamentet, ikke en eneste gang av de 59 gangene brukes dette ordet på de kristne som Gud's tempel. Paulus bruker det konsekvent og uten unntak, på en fysisk jordisk byggning, som tempel. Konklusjonen av dette er at her er Gud's tempel de i Kristus 2.Tess.2,3-4 sikter helt klart til de kristne som Gud's tempel. Det ser vi vet at grunnteksten bruker ordet naos om tempelet antikrist skal sette seg i. Antikrist vil ikke sette seg fysisk, inn i et gjennoppbygd tempel, i Jerusalem. Det er farlig og gå og vente på at det skal oppfylles, mens antikrist i virkeligheten allerede opererer for fullt. Ja, både antikrist og krist opererer for fult... Kristne står på sitt, og antikristne står på sitt... =) Endret 25. november 2011 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. 1 Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Mye bra, det skal du ha Viste du at grunnteksten kaller jordiske fysiske templer for hieron og våre kropper som Guds tempel for naos? Da blir det intresant og se hvilket av de to ordene som brukes i verset om antikrist. Okei, så tok jeg meg tid til å svare på alt i hovedinnlegget.. Nei, jeg visste ikke at den kaller det det, men jeg visste at kroppen er guds tempel etc. Det står jo beskrevet... Kirken er jo ikke i bibelen beskrevet som noe byggverk heller.. Ef 1,22; Alt la han under hans føtter, og ham, hodet over alle ting, ga han til kirken, 23 som er Kristi kropp, fylt av ham som fyller alt i alle. "Kirken som er kristi kropp, fylt av ham som fyller alt i alle".. Her står det: 1. At kirken er kristi kropp 2. At kristi kropp er fylt av ham som fyller alt i alle... Rom 13,14 Men kle dere i Herren Jesus Kristus, og vær ikke så opptatt av kroppen at det vekker begjær. 1 Kor 12,27 Dere er Kristi kropp, og hver av dere et lem på ham. Joh 2,21 21 Men det tempelet han talte om, var hans egen kropp. ....også videre... Det står også følgende: Joh 10,34; Jesus svarte: «Står det ikke skrevet i deres egen lov: Jeg har sagt: ‘ Dere er guder’? 35 De som Guds ord kom til, blir altså i loven kalt guder, og Skriften kan ikke settes ut av kraft. I NT.. Og i GT står det: Sal 82,6; 6 Jeg har sagt: «Dere er guder, sønner av Den høyeste er dere alle. 7 Men dere skal dø slik et menneske dør, og falle slik en av fyrstene faller.» 2.Tess.2,3-4 sier at antikrist skal sette seg i Gud's tempel Guds tempel er som vist ovenfor; Kroppen... Vi alle har en kropp. Jeg har en kropp, og du har en... Siden bibelen påstår at Jesus er alt i alle, og derfor påstår at Jesus er i meg også, enda jeg ikke tror på noen overnaturlig gud, så blir resultatet at du snakker med "en vanntro i guds tempel som benekter at Jesus er kristus"... Jeg tror jo ikke at Jesus var Kristus, men at Jesus var Osiris...o og at dette kun er de tidlige av kristne filosofers tankespinn etc, så blir resultatet at kristne vil kunne tagge meg som "antikrist"... En antikrist som befinner seg i guds tempel, som da er kroppen min... "La ingen bedra dere på noe vis! Nei.. Og jeg inkluderer herved Paulus, og de andre pratmakerne som slenger rundt seg med tomsnakk. For først må frafallet komme, og syndens menneske åpenbares, fortapelsens sønn. Og rett etter paulus har bedt oss om å la andre bedra oss på noe vis, så forsøker han selv å bedra oss... Merkelig skrue må jeg si... Han er den som står imot og som opphøyer seg over alt som blir kalt gud eller helligdom, så han setter seg i Guds tempel og utgir seg selv for å være Gud". Skjønner ikke hvorfor Paulus har så i mot det egentlig... Det står jo følgende at Jesus har sagt at vi er guder.... Så hvorfor er en person som kaller seg selv Gud antikrist? Dersom man kaller seg selv for Gud, må jo det si at man tror på Jesus når han sier at vi er guder!!! Paulus snakker 8 ganger om de kristne som Gud's tempel Ikke bare om kristne, men også antikristne.... Kroppen er guds tempel står det... Det er ikke bare kristne som har en kropp... Uten unntak bruker Paulus ordet "naos" om de kristne som Gud's tempel. Dette skjer altså totalt 8 ganger i paulus brevene. Det er altså ikke en tilfeldighet men noe han bevist gjør konsekvent. Hvilket ord brukes for byggninger som Gud's tempel Ordet "hieron" brukes totalt 59 ganger i nye testamentet, ikke en eneste gang av de 59 gangene brukes dette ordet på de kristne som Gud's tempel. Paulus bruker det konsekvent og uten unntak, på en fysisk jordisk byggning, som tempel. Konklusjonen av dette er at her er Gud's tempel de i Kristus 2.Tess.2,3-4 sikter helt klart til de kristne som Gud's tempel. Det ser vi vet at grunnteksten bruker ordet naos om tempelet antikrist skal sette seg i. Antikrist vil ikke sette seg fysisk, inn i et gjennoppbygd tempel, i Jerusalem. Det er farlig og gå og vente på at det skal oppfylles, mens antikrist i virkeligheten allerede opererer for fullt. Ja, både antikrist og krist opererer for fult... Kristne står på sitt, og antikristne står på sitt... =) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Nå sa han vel at guds rike er her på jorden, noe jesus motsier. velger og følge jesus her. Det du legger til, er jeg veldig enig med deg i. Det står heller ikke at riket er hinsides dette livet. "Ikke av denne verden" kan jo forståes som billedspråk; "Ikke den verden som jødene levde i", men en verden som ikke er bundet til alle de håpløse reglene som jødene fulgte og praktiserte etc... Det passer jo med det andre... I gnostisk mytologi så er materien ond, mens ånden god... Denne materielle verdenen er i gnostisk mytologi skapt av en laverestående og ond demiurg som gnostikerne mente var den samme som jødenes Jahve... Jahve blir i bibelteksten omtalt som "denne verdens Gud, og til og med djevelen" .. Jesus sier følgende til jødene: "Dere har Djevelen til far" .... Jødene dyrket skaperguden som blir beskrevet i GT... Når Jesus sier at han ikke er av denne verden, så er det sannsynligvis fordi Jesus ble oppfattet som et lysvesen, en person som var kommet fra lysverdenen (en tilværelse av full opplysthet), og at han var av den eneste sanne gud; visdommen (Ein Soph). Jeg tror at dersom Jesus faktisk har sagt dette, så må Jesus må ha følt at den verdenen han levde var alt annet enn en opplyst verden, men at han mente at han selv kom fra denne lysverdenen. Lys-verdenen kan assosieres med "bøkenes opplyste verden".. Kanskje var Jesus glad i å lese og studere, slik at han ble en klok mann, som senere følte at han var så klok at han ikke lenger "var av denne verden" ... Ikke vet jeg... I alle fall er det mye som tyder på at han ikke anså denne verden som spesielt opplyst, eller at folk som levde i hans samtid var spesielt "kloke"... Han kritiserer jo tilstadighet jødenes praksis og væremåte... Endret 25. november 2011 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Mye bra, det skal du ha Godt å høre det da Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) IHS SIER: Når Apostelen Johannes sammen med Apostelen Paulus gjentatte ganger sier at "den siste tiden" er den tiden de levde i for snart to tusen år siden. Så er det slik. Alt skjedde akkurat som Jesus Kristus forutsa. At du og mange med deg ikke ser Guds rike på jorden, endrer ingen ting. JESUS SIER: Joh.18.36”Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden” Men han sier også at; "riket er inni dere" Luk 17,20 viser til Joh 3,3, Joh 18,36 Ingen av de linkene sier "riket er inni dere" тυявσ nєℓℓσ At riket ikke er av denne verden er riktig, cberg70 Det er ikke et fysisk rike, som kongerike Norge. Alikevel er det et rike her på jorden, som kun de kristne kan se. Endret 25. november 2011 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 IHS SIER: Når Apostelen Johannes sammen med Apostelen Paulus gjentatte ganger sier at "den siste tiden" er den tiden de levde i for snart to tusen år siden. Så er det slik. Alt skjedde akkurat som Jesus Kristus forutsa. At du og mange med deg ikke ser Guds rike på jorden, endrer ingen ting. JESUS SIER: Joh.18.36”Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden” Men han sier også at; "riket er inni dere" Luk 17,20 viser til Joh 3,3, Joh 18,36 Ingen av de linkene sier "riket er inni dere" тυявσ nєℓℓσ Jesus sa: Når de som leder dere, sier til dere: ”Se Riket er i himmelen!” så må jo himmelens fugler komme før dere. Når de sier: ”Det er i havet!” så må jo fiskene komme før dere. Nei, riket er i deres indre og fremfor deres øyne. Når dere kjenner dere selv, da skal dere bli kjent, og dere skal vite at dere er sønner av den levende Far. Men hvis dere ikke kjenner dere selv, da er dere i fattigdom, ja, dere er fattigdommen. Kan vel bytte ut lederne med "de kristne" eller "når en katolikk sier til dere"... At riket ikke er av denne verden er riktig, cberg70 Det er ikke et fysisk rike, som kongerike Norge. Alikevel er det et rike her på jorden, som kun de kristne kan se. Det er også et rike som dere kristne ikke kan se... Det er utrolig mye du ikke ser for eksempel. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 At riket ikke er av denne verden er riktig, cberg70 Det er ikke et fysisk rike, som kongerike Norge. Alikevel er det et rike her på jorden, som kun de kristne kan se. Det er også et rike som dere kristne ikke kan se... Det er utrolig mye du ikke ser for eksempel. Er ikke alt som er verdt å se тυявσ nєℓℓσ Også Jesus Kristus er bare noe de kristne kan se. NT > Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever Så både Jesus Kristus og himmelriket er noe som er skjult for verden. Men alikevel er der for de som kan skille det ut fra resten som er utenfor Jesus Kristus og himmelriket. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Også Jesus Kristus er bare noe de kristne kan se. Noe du later som du ser. Eller trenger du briller? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Også Jesus Kristus er bare noe de kristne kan se. Noe du later som du ser. Eller trenger du briller? Nei, Jesus Kristus og Hans rike er virkelighet du ikke ser, fordi du ikke er født på ny. Jesus Kristus lever. NT > Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Akkurat som du ser den store hjorten i trærne på tegningen under. Ser de kristne Jesus Kristus i det kristne samfunn. Endret 25. november 2011 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Også Jesus Kristus er bare noe de kristne kan se. Noe du later som du ser. Eller trenger du briller? Nei, Jesus Kristus og Hans rike er virkelighet du ikke ser, fordi du ikke er født på ny. Jesus Kristus lever. Ja, jeg er jo her IHS, Jesus Kristus er meg det vettu! Og Jesus begynner å bli en smule overtrøtt =P hehe Men kan du se meg? Nei... haha.. Jeg er usynlig! =) Kan du se meg? Nei.. Du kan bare se mine ord... For som det står skrevet i håndboken for den enfoldige: Ingen har noen sinne sett Gud... Ingen kan noensinne forvente å se Gud heller, min Jesu personlige mening... De som ser meg, ser ikke Jesus, men den som leser mine ord, har sett Jesus Kristus... Jeg Jesus, befaler deg til å oppgi din tro på Paven, og forkaste all katolsk avgudsdyrkelse nå med en gang og omvende deg til sannheten! Forstått? Og hva sa jeg egentlig om det å kalle noen her på jorden for "Far"? Slik dere gjør når dere kaller deres øverste leder Far, i det dere sier Pave, som betyr far? Dere bryter mine bud... Det er ikke bra. Jeg har gjort i stand et sted til dere hyklere etter livet også.. Ateister, de tror jo ikke på meg, men de skal få nyte gleden av å se at hyklere, trollmenn, spådomskvinner, trollkvinner (som påstår de kan snakke med døde mennesker), og alle de jeg missliker sterkt, blant annet de som tjener grovt på alternativ medisin generelt... De skal bli knipset på ballene med et halvt sekunds mellomrom i all evighet. NT > Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Akkurat som du ser den store hjorten i trærne på tegningen under. Ser de kristne Jesus Kristus i det kristne samfunn. Jeg ser også Jesus.. Jesus er jo dere kristne, ut i fra beskrivelsen bibelforfatterne har gitt oss... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) NT > Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Akkurat som du ser den store hjorten i trærne på tegningen under. Ser de kristne Jesus Kristus i det kristne samfunn. Jeg ser også Jesus.. Jesus er jo dere kristne, ut i fra beskrivelsen bibelforfatterne har gitt oss... Joh 15:5 > Jeg er vintreet, dere er grenene. Joh 8:12 > Jeg er verdens lys Matt 5:14 > Dere er verdens lys! 1 Kor 12:27 > Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer Endret 26. november 2011 av IHS 1 Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Yes, i saw the dog right away IHS SIER: Når Apostelen Johannes sammen med Apostelen Paulus gjentatte ganger sier at "den siste tiden" er den tiden de levde i for snart to tusen år siden. Så er det slik. Alt skjedde akkurat som Jesus Kristus forutsa. At du og mange med deg ikke ser Guds rike på jorden, endrer ingen ting. JESUS SIER: Joh.18.36”Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden” Men han sier også at; "riket er inni dere" Luk 17,20 viser til Joh 3,3, Joh 18,36 Ingen av de linkene sier "riket er inni dere" тυявσ nєℓℓσ At riket ikke er av denne verden er riktig, cberg70 Det er ikke et fysisk rike, som kongerike Norge. Alikevel er det et rike her på jorden, som kun de kristne kan se. Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Hehe herligheten....jau jau Ellers er jeg fullstendig enig med deg i det med paven her, størstedelen av den protestantiske kirke er i seng med selveste paven, de følger pavemaktens hviledagsbud, fremfor guds utvalgte dag, samt de følger masse falske babylonske dogmer. Dagens kristendom er inkorpurert med hedenskap, desverre, en trenger bare gå en måned frem i tid, julaften, ren hedenskap, det er solguden nimrod sin dag, ikke jesus sin, så kan vi fortsette med påsken de fleste kristne følger og holder hellig, den har keiser konstantin innført, det er ingen bibelsk påske som feires, slik kan en fortsette i all tid nesten. Det er trist, men sant, og håpet er at "kristne" en dag tar et stort oppgjør mot all hedenskapen som har sneket seg inn, særlig gjennom pavemakten og videre inn til protestantene. Også Jesus Kristus er bare noe de kristne kan se. Noe du later som du ser. Eller trenger du briller? Nei, Jesus Kristus og Hans rike er virkelighet du ikke ser, fordi du ikke er født på ny. Jesus Kristus lever. Ja, jeg er jo her IHS, Jesus Kristus er meg det vettu! Og Jesus begynner å bli en smule overtrøtt =P hehe Men kan du se meg? Nei... haha.. Jeg er usynlig! =) Kan du se meg? Nei.. Du kan bare se mine ord... For som det står skrevet i håndboken for den enfoldige: Ingen har noen sinne sett Gud... Ingen kan noensinne forvente å se Gud heller, min Jesu personlige mening... De som ser meg, ser ikke Jesus, men den som leser mine ord, har sett Jesus Kristus... Jeg Jesus, befaler deg til å oppgi din tro på Paven, og forkaste all katolsk avgudsdyrkelse nå med en gang og omvende deg til sannheten! Forstått? Og hva sa jeg egentlig om det å kalle noen her på jorden for "Far"? Slik dere gjør når dere kaller deres øverste leder Far, i det dere sier Pave, som betyr far? Dere bryter mine bud... Det er ikke bra. Jeg har gjort i stand et sted til dere hyklere etter livet også.. Ateister, de tror jo ikke på meg, men de skal få nyte gleden av å se at hyklere, trollmenn, spådomskvinner, trollkvinner (som påstår de kan snakke med døde mennesker), og alle de jeg missliker sterkt, blant annet de som tjener grovt på alternativ medisin generelt... De skal bli knipset på ballene med et halvt sekunds mellomrom i all evighet. NT > Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Akkurat som du ser den store hjorten i trærne på tegningen under. Ser de kristne Jesus Kristus i det kristne samfunn. Jeg ser også Jesus.. Jesus er jo dere kristne, ut i fra beskrivelsen bibelforfatterne har gitt oss... Lenke til kommentar
cberg70 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 IHS,kan du ikke være snill og svare da, det vil si mye om det du tror når du svarer på dette, eller vil du bare ikke svare meg på dette? 2 stk spørsmål, kan du være gjøre det tror du? hvorfor bibelen selv sier helt klart, at på den nye jord, og den nye himmel,SKAL sabbaten (lørdagen) holdes, fra uke til uke, i all evighet? Jesaja 66,22.23,«For likesom den nye himmel og den nye jord, som jeg skapet; - Og det skal skje: Nymåne etter nymåne og sabbat etter sabbat skal alt kjød komme for å tilbe for mitt åsyn, sier Herren.» Videre så har jeg spurt deg rett ut, om feks et homofilt par, vil kunne bli frelst og komme til himmelen, selv om de praktiserer dette livet ut til de dør, mens de tror på jesus. Ikke si at det vil di ikke om de tror, der er nemelig tusenhvis av kristne troende homofile par, så jeg lurer på to ting og håper du begynner og svare litt, hva mener du angående sabbaten på den nye jord? Og vil kristne troende praktiserende homofile kunne entre himmelen, eller har du plutselig "regler og bud" når det gjelder de homofile? Jeg håper du kan oppføre deg voksent, og svare på dette. Vist en først deltar i diskusjonsforum, må vi også svare på tingene vi ikke liker. Er du en av de lykke kristne, som mener der er ingen lover bud og regler for de kristne heterofile, men som samtidig mener at for homofile kristne er der regler og krav? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå