AfterGlow Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Fremtidig erstatning for psykiatere? Nytt datasystem kan lese følelser Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tja, det vil vel kanskje virke i mange tilfeller, men ikke for alle. For oss som fokuserer på språket istedet for følelsene er det vanskelig å lese noe ut av tonefall, intensitet eller volum. Tale og kroppsspråk er stort sett det samme, uansett sinnstemning. For slike som meg er det hva som blir sagt/skrevet som er det eneste som er viktig. Til gjengjeld kan man bruke språket til hva man vil, hvis man behersker det. 1 Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til. Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til. Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser). Du sier "nei takk" til lydbåndene i automatiserte roboter som ringer deg hjemme? O_o Vel man kan ihvertfall ikke skylde på at din mor ikke lærte deg å være høffelig - men jeg vil påstå at dette kanskje er litt i overkant av hva som er nødvendig -Stigma Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ville nå ansee et sånt system som veldig overflødig da den har en stor nedside: Mye av tonefallet ditt er bestemt av kultur, hvor lite og mye som skal til før du gir etter for forskjellige følelser også. Så den er ikke spesielt bra. Lenke til kommentar
PuterDude Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Endret 26. november 2011 av PuterDude Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til. Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser). Du sier "nei takk" til lydbåndene i automatiserte roboter som ringer deg hjemme? O_o Vel man kan ihvertfall ikke skylde på at din mor ikke lærte deg å være høffelig - men jeg vil påstå at dette kanskje er litt i overkant av hva som er nødvendig -Stigma Hehe, nei, det jeg mente var at automatiserte lydbånd er det som vipper meg over den terskelen der jeg legger på uten å si nei takk først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå