Gå til innhold

Corsair HS1 eller Creative 3D Sigma


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte nytt headset i vinter, creative sigma. Hadde lyst på corsair hs1, men det kostet for mye.

Så så at corsair-settet har blitt en del rimeligere.

Det jeg lurte på er om hs1 er såpass mye bedre at det er verdt å bytte ut?

Det jeg har å utsette på creative er begrenset comfort, og surroundlyden kunne jo vært bedre. Og så vidt jeg har skjønt har hs1 veldig bra comfort og veldig bra surround med sitt 7.1 oppsett.

Brukes vel nærmest kun til gaming, litt musikk.

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte HS1A fra corsair fra komplett. Prisen var jo helt konge.

Har et Creative Tactics alpha og det skal bli artig å sammenligne disse to mot hverandre.

 

jeg er sånn rimelig fornøyd med Creative 3d tactics alpha (eller noe sånt navn), men surroundlyden imponerer ikke. Kommer derfor til å teste Corsair sitt headset på lydkortet fra Creative headsettet. Og så om det funker greit. Bli bare stereo, men personlig foretrekker jeg god stereolyd fremfor dårlig surround.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

jeg fikk mitt HS1A i går, og må så langt si meg meget fornøyd.

Akkurat nå bruker jeg USB tilkoblingen som fulgte med et Creative 3d tactics alfa. Men jeg har skrudd av alt software generert surround etc. Sammenlignet med Creative sitt headsett så gir Corsair HS1A litt mindre bass ved samme innstillinger, men det lar seg lett justere.

 

Settet er meget behagelig å ha på seg, og etter et par timer hadde jeg glemt at jeg hadde det på hodet. Vil vel kalle det halv-lukket. Det stenger ute en del lyd, men ikke "alt". Men det ble vanskeligere å høre hva kona maste om i bakgrunnen og det er jo et pluss.

 

Prøvde headsettet i Battlefield 3 og skyrim så langt. Opplever lydbildet som "romslig" og detaljert. Bli subjektivt dette her, men til den prisen mener jeg at headsettet er meget bra.

ser noen steder at det ble påpekt at det ikke gav så høy lyd, men det skjønner jeg ikke. Når jeg skrur det på max så blir det alt for høyt for meg, men jeg opplevde ikke lyden som forvrengt som på max.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...