Daron Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Sitter på en pc med core 2 duo 8400 og et GF9800 Gtx skjerkort, og 4 GB RAM..Stømforsyningen er på 650w.. Begynner å skjønne at skal jeg spill Skyrim og Batllefield 3, så holder ikke denne riggen helt opp lengre.. Vurderer å smekke i et grafikk kort for rundt 1500-2000... men vet ikke helt om det har noe for seg, eller om cpu/ram bare blir en flaskehals.. Hvis jeg må oppgradere cpu, så må jeg bytte hovedkort og ram i samme slengen, dvs nesten helt ny maskin.. Noen gode råd? Henrik Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Du bør virkelig ha quad core til BF3 iallfall. Alternativene dine er å finne en til socket 775 eller bite i gresset og oppgradere alt. Skal du oppgradere, bør du se deg rundt etter en brukt prosessor. Å kjøpe ny koster alt for mye, nesten 1300 kroner for den kjipeste. Legg på skjermkort til 2000, så har du svidd 3300 kr for en, i mine øyne, midlertidig oppgradering. Like greit å kjøpe nytt. 2500k, z68-hovedkort og 8gb ram pluss skjermkort. Ca. 5000 kr. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg sitter i samme situasjon som deg, mer eller mindre. Det første jeg gjorde var å kjøpe et nytt GTX 570 skjermkort, komplett har et Zotac på tilbud nå til rundt 2200,- (black friday tilbud, gjelder kun idag). Etter å ha kjøpt nytt 570 kort så går BF-3 rimelig greit hos meg. Ligger på rundt 40 fps. Dersom det ikke er nok, så hadde jeg gått for 2500k oppgraderingspakken hos komplett. Den ligger på 3200,- ca, og da får du 2500k cpu, 8Gb ram, og et greit hovedkort som passer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648667 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116 Etter oppgradering av skjermkort så fant jeg ut at BF-3 rett og slett ikke var noe for meg, så da slapp jeg å oppgradere resten - da maskina mi fremdeles duger fint til alt det andre jeg spiller. Lenke til kommentar
Lappyo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Her er en liste med komponenter som burde gjøre susen: Handleliste. Skjermkort kan du jo selvfølgelig kjøpe nå, men ha i bakhodet at den nye 7000-serien til AMD kommer rett over nyttår. Kan være lurt å vente å se hvordan de yter. Regner med at du vil få ganske mye mer for pengene enn du gjør nå, samt en mer framtidsrettet pc. PS: Vær obs på at kjøleribbene på Vengeance brikkene er ganske store (5cm elns), dette kan skape problemer med litt store CPU kjølere. Noe jeg forresten anbefaler deg å kjøpe siden i5-2500k er veldig egnet for overklokking hvis du har en god kjøler. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Mitt forslag er å kjøpe et brukt, OK skjermkort. Så et 560 TI for 1000 kroner på bruktmarked eller finn i går. Da har du en PC som kjører alt utenom battlefield på high, og venter med oppgradering til neste generasjon prosessor og skjermkort :-) Har selv Q9650, AMD 6870 og 4 GB DDR2-minne, og det funker helt greit. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 takker for gode råd er det vits å kjøre 3 minnebrikker? eller er det en annen prosessor som likte det? og kan jeg bruke samme kjøleren som jeg bruker i dag? Har en stor fin Zalmankjøler Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Socket 1366 har tre minnekanaler, og bruker 3,6,9 brikker ift. 2 eller 4 som er vanlig. Tenkte du på det oppsettet du har nå? 4GB minne holder i massevis. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det er ikke garantert kjøleren passer. s775 og 1155 har forskjellig avstand mellom hullene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå