Gå til innhold

Slå av "Malware Warning" i Opera?!

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke en fjortenåring som blir lurt av smileypakke-reklame. Jeg er heller ingen pensjonist som åpner .exe-vedlegg som kommer i eventuell spam-mail. Jeg har ikke noe antivirus installert, fordi jeg er oppegående nok til å klare meg uten.

Når jeg prøver å gå inn på siden cyanogenmod.com, siden til en custom Android-firmware, så får jeg opp følgende melding:

post-229458-0-33724200-1322206328_thumb.png

Jeg bruker Opera 11.01, og det står "opera:site-warning" i adressefeltet. Legg merke til at hele advarselen er "reklame" for AVG.

Er det mulig å slå av hele denne funksjonen, som jeg oppfatter som spam fra et useriøst antivirus-firma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det skal sies at du tar feil her. cyanogenmod.com har slitt fra og til med en "warlikedisobey.org"-injeksjon siden november og har blitt genuint infisert.

Altså er du nok likevel ikke oppegående nok til å se når du blir utsatt for et virus eller ikke, og det er heller ikke mange, om noen andre, siden hvem som helst kan bli smittet. Bl.a. VG.no har jo spydd ut virus, uten at noen anser VG som en skummel site av den gang.

Uvitende pensjonister har nok større risiko, men risikoen eksisterer for alle, uansett hvor flinke de synes de er. Her har Opera advart deg mot en side som faktisk er/nylig har vært infisert med malware, og du har valgt å slå av denne funksjonaliteten og fortsette å kjøre uten antivirus.

Det er én klar fordel med å gjøre det som du gjør det; du kan riktignok bli infisert med virus, men du slipper å bli plaget av antivirusprogrammer.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...