Gå til innhold

Samsung NX200. Godt camera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et helt greit kamera. Her er noen tester: 1, 2 og 3.

Personlig synes jeg ikke kameraet skiller seg spesielt ut, men at mye av optikken i NX-systemet er svært spennende. (16mm f/2,4, 20mm f/2,8, 30mm f/2,0, 20-50mm f/3,5-5,6 og den kommende 55mm f/1,8) I tillegg kunne denne adapteren + min Pentax-M 40mm f/2,8 vært en fin kombinasjon.

Med andre ord prioriterer jeg bildekvalitet og kompakt størrelse. Hva prioriterer du?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kameraet er bra det så som alle andre i samme segment, men om det er det riktige for deg er vanskelig å avgjøre siden du ikke skriver hva du ønsker av et kamera og bruksområder.

Blir til normalt bruk, og litt hobby tenker eg. Aldri eid ett skikkeli camera før, så vet liksom ikke helt hvordan eg ville brukt det. men ser for meg att det kan bli alt ifra og ta bilder i en komfirmasjon til og ta bilder av solnedganger etc. Og så til litt filming, men dette cameraet filmer vell i 1080p?

Endret av veluci
Lenke til kommentar

Det er et helt greit kamera. Her er noen tester: 1, 2 og 3.

Personlig synes jeg ikke kameraet skiller seg spesielt ut, men at mye av optikken i NX-systemet er svært spennende. (16mm f/2,4, 20mm f/2,8, 30mm f/2,0, 20-50mm f/3,5-5,6 og den kommende 55mm f/1,8) I tillegg kunne denne adapteren + min Pentax-M 40mm f/2,8 vært en fin kombinasjon.

Med andre ord prioriterer jeg bildekvalitet og kompakt størrelse. Hva prioriterer du?

Har ikke sånn ekstremt mye peiling på cameraer spessielt. Men har intrykk av att dette cameraet tar veldig flotte bilder. Liker godt den kompakte størrelsen. Ett speilrefleks camera blir etter min mening litt for stort. Men har eg forstått riktig att det ikke er blits på dette cameraet? Er ikke det litt rart?

Lenke til kommentar

Det er ikke helt uvanlig at denne typen kamera mangler intern blits. Det er derimot mulighet til å koble blits på toppen av kameraet (eller trådløst via adapter som sitter på kameraet). Personlig synes jeg ikke det er noen vesentlig mangel siden jeg misliker lyset interne blitser ofte gir. Bruker du blits så bør den rettes f.eks opp i taket for å gi mer naturlig lys på bildene, eller holdes så langt unna kameraet at det blir sidelys i stedet for rett-på lys. Men det er nå min smak og smaken er som kjent individuell.

Når du først prioriterer størrelse så synes jeg du bør se litt nærmere på de objektivene jeg nevnte. (Som tillegg til det som følger med kameraet). Ikke kjøp de små objektivene med en gang, bruk 18-55 objektivet først for å finne ut hvilken brennvidde som passer best for deg. Les også litt om hva stor blenderåpning er og betyr for fotograferingen for å se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...