Gå til innhold

Mulig å overklokke Q6600 på et P35T-FB hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg plundrer for tiden med et Flight Sim-prosjekt.

Jeg har som mål å kjøre Flight Sim X (FSX) med godt resultat.

 

Hovedkortet jeg har i maskinen jeg skal bruke til formålet er et FUJITSU SIEMENS P35T-FB.

Prosessoren er en Q6600 på 2,4 GHZ.

 

Jeg har i høyden 2000 kroner å bruke på oppgraderinger på maskinvaresiden, resten er alt gått til joystick, pedaler og annet.

 

Spørsmålet er: Vil det la seg gjøre å overklokke prosessoren her skikkelig, gitt hovedkortet?

Om så er tilfelle vil jeg mene at det mest fornuftige er å putte pengene i god kjøling,

mer RAM og et ålreit skjermkort.

 

Er det noen som har synspunkter/erfaringer?

 

Takk så mye! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hovedkort som man finner i f.eks Fujitsu Siemens/HP/Acer osv. maskiner er hovedsaklig låst for all form av overklokking pga. veldig enkel bios som har ikke de nødvendige justeringsmulighetene i seg.

 

Vet ikke om du har en B3 eller G0 q6600, men med riktig hovedkort kan du lett klokke den til 3-3,6 GHz uten større problemer.

 

Så om du har 2000kr til øvers ville jeg ha kjøpt et brukt hovedkort med x38/p45 chipset som kommer direkte fra hovedkortprodusenten selv som f.eks Asus/Gigabyte.

 

Hvilket skjermkort bruker du?

 

Edit:

Hjelper kanskje å lese hele posten din like nøye... Angående skjermkort så kanskje et brukt HD4870 eller 260 GTX til en 500 lapp gjør susen? 4GB med RAM er sikkert også en fordel.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...