Knarkhild Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 http://www.eplehuset.no/produktkategori/115_macbook-air.aspx I linken står spesifikasjonene til MacBook Air. Jeg har en billig-laptop fra Dell som hakker når jeg laster ned alle slags mulige bluray-greier, samme med den stasjonære fra 2005, men det sier seg selv, kanskje. Har MacBook Air hestekrefter nok til å kjøre 720p uten å hakke? Hilsen rådløs jente Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen.. Lenke til kommentar
Knarkhild Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen.. Lønner det seg å vente til neste MacBook Air update? Vil den kanskje spille av 720p lettere? Eller er det meningsløst? Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen.. Lett å se at du ikke har en macbook air. Jeg har 11.6, den "gamle" versjonen. Viften blir litt issues når du kjører 1080 filmer. 720 klarer den helt fint. Bare sørg for å bruke vlc med gpu akselerert dekoding aktivert. Edit: Måtte starte den for å se om jeg husket rett. CPU ligger på ca. 50-60% bruk ved avspilling av 720p. Testet flere filmer. Ingen hakking. Aluminiumen gjør at den leder bort varme bra i tillegg, har aldri vært plaget med viftestøy. Endret 24. november 2011 av medisinOmsider Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Tror ikke at grafikkort-ytelsene vil 20x dobles ved neste oppgradering... Har Nvidia 320M på MBP, noe som Apple mener er rundt 30x dobling siden Intel-HD 4500, og viftene suser... Du kan spørre de ansatte ved Eplehuset, de er veldig hyggelige. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Godt alternativ kan være Asus sin UX31 som ligger litt rimeligere i pris (8999,- for 13,3" tommer skjerm) samt har bedre batteritid og er utstyrt med en I7 prosessor samt har brukende lyd :-) Lenke til kommentar
Knarkhild Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Takk for svar, alle sammen. Jeg har hatt en alu MacBook Pro 13 før, og jeg synes den ble litt for tung til å drasse på skolen med. Det som er fordelen med Mac kontra PC i skolesammenheng er at Macen starter momentant, mens min bærbare PC bruker 1-2 minutter på det, det blir fort sløsing av tid når jeg legger sammen alle gangene maskinen er treg. Ja, det er en treig skole-PC, og jeg vet det finnes kjappe PC-er Jeg ønsker meg MacBook Pro 11, den minste, til å drasse med meg overalt! Men spørs om den er noe særlig å skrive på når skjermen er så liten? Førsteprioriteten er at den er lett og liten, og med god batteri-tid. Ellers lurer jeg kanskje på om jeg skal gå for Air 13-versjonen. Kanskje vektforskjellen egentlig er mikroskopisk. Bare synd at maskinene uler hver gang jeg prøveløfter dem på Eplehuset. Er det stor forskjell mellom MacBook Air 11 og 13 "drassemessig"? Det er snakk om skole i snitt seks timer hver dag og noen timer hvor jeg oppholder meg i byen etter skole, da kan noen gram ha mye å si, vil jeg tro. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Har du plass i sekken har ikke den vekten noe å si. Jeg har stasjonær maskin i tillegg, om dette skal være din hovedmaskin så ville jeg absolutt valgt 13". Den er kraftigere i tillegg. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg så hele the help i går kveld i 720p mkv, og vifta starta ikke (macbook air 13 2011). Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kjøp 13" Air! Du blir ikke skuffa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå