Gå til innhold

Spiller MacBook Air av 720p filmer uten å hakke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen..

Lett å se at du ikke har en macbook air.

Jeg har 11.6, den "gamle" versjonen. Viften blir litt issues når du kjører 1080 filmer. 720 klarer den helt fint. Bare sørg for å bruke vlc med gpu akselerert dekoding aktivert.

Edit: Måtte starte den for å se om jeg husket rett. CPU ligger på ca. 50-60% bruk ved avspilling av 720p. Testet flere filmer. Ingen hakking. Aluminiumen gjør at den leder bort varme bra i tillegg, har aldri vært plaget med viftestøy.

Endret av medisinOmsider
Lenke til kommentar

Takk for svar, alle sammen.

Jeg har hatt en alu MacBook Pro 13 før, og jeg synes den ble litt for tung til å drasse på skolen med. Det som er fordelen med Mac kontra PC i skolesammenheng er at Macen starter momentant, mens min bærbare PC bruker 1-2 minutter på det, det blir fort sløsing av tid når jeg legger sammen alle gangene maskinen er treg. Ja, det er en treig skole-PC, og jeg vet det finnes kjappe PC-er :tease:

Jeg ønsker meg MacBook Pro 11, den minste, til å drasse med meg overalt! Men spørs om den er noe særlig å skrive på når skjermen er så liten? Førsteprioriteten er at den er lett og liten, og med god batteri-tid. Ellers lurer jeg kanskje på om jeg skal gå for Air 13-versjonen. Kanskje vektforskjellen egentlig er mikroskopisk. Bare synd at maskinene uler hver gang jeg prøveløfter dem på Eplehuset. :hmm:

Er det stor forskjell mellom MacBook Air 11 og 13 "drassemessig"?

Det er snakk om skole i snitt seks timer hver dag og noen timer hvor jeg oppholder meg i byen etter skole, da kan noen gram ha mye å si, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...