Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tomt for smør.

tomkjetil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan fort få kornmangel i fremtiden, langt mer alvorlig. Mye det kan bli mangel på med så elendige politikere som styrer så dårlig og ikke ser fremover.

Dette her beviser at det ikke er noe mål å være flest mulig mennesker i et land. Det er begrensede ressurser.

Lenke til kommentar

haha , jeg syns dette begynner å bli en ganske morro greie :) Media skriver om kilospris på 5000 kr via finn.no

"la meg sjekke i bunnen av dypfryseren , kansje vi har noen kilo smør fra 1987 fortsatt "

Vet ikke helt hva som er så moro med at vanlig matlaging ikke er mulig og julekaker som ikke kan bakes med vanlig, godt resultat.

Det er mulig at alle de gjennomsnittlige tenåringene og studentene på diskusjon.no ikke har spist noe annet enn grandiosa og mammas brune saus. Men den sausen lages faktisk av noe.....tro det eller ei..

Lenke til kommentar

Mammas brune saus laget med brent smør og mel er kreftfarlig. Den måten å lage saus på ble forbudt på alle kommunale institusjoner for mange år siden.

"Smørmangel" er et genialt markedsføringstriks gjennomført av Tine. Tine har faktisk levert 1000 tonn mer smør hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor. Å skylde på lavkarbo-fanatikere er for dumt. Tine har skapt et kjøpehysteri. Om kort tid vil det bli kastet flere tonn med smør utgått på dato fordi forbrukerne ikke har klart å bruke opp det som er hamstret.

Lenke til kommentar

Til Tomkjetil :

haha, og du bare hjelper til med å gjøre saken enda mer morro å følge med på. Takk for din analyse , men jeg passer desverre ikke inn i din beskrivelse.

Lag smøret selv da, om det er så livsviktig.

E: rettelse

Endret av Lumpness
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangel på smør gjør at folk med mulighet handler mer smør - og skaper trøbbel for andre.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016470

Det er utrolig at de noldusene i matbutikkene ikke kan rasjonere med max 2 pakker pr.kunde. De gir rett og slett fullstendig faen så lenge de får solgt masse.

Selvfølgelig, sånn er kapitalismen.

Det gjør ingen verdens ting om man ødelegger alt rundt seg, så lenge man tjener penger på det.

Lenke til kommentar

Ett og ett EU-land går konkursens rand, og her i Norge klager vi på at vi ikke har nok MEIERISMØR...

Du synes det er betryggende at til tross for masse oljepenger så klarer de ikke å sørge for basisvarer? EU landene har nå ikke matmangel i hvert fall.

Hvordan forvalter egentlig myndighetene oljeformuen, når de ikke klarer dette engang?

Lenke til kommentar

Ett og ett EU-land går konkursens rand, og her i Norge klager vi på at vi ikke har nok MEIERISMØR...

Du synes det er betryggende at til tross for masse oljepenger så klarer de ikke å sørge for basisvarer? EU landene har nå ikke matmangel i hvert fall.

Hvordan forvalter egentlig myndighetene oljeformuen, når de ikke klarer dette engang?

Jeg håper virkelig ikke du dør av sult nå tomkjetil. Detta er KRISE!!!

Jeg synes overreagere kraftig når du sier vi lider av matmangel, jeg kan ikke akkurat si at jeg sulter ihjel eller er berørt av hysteriet her. Se bortefra at det er litt tragisk komisk å lese alle hysteriet rundt dette, og også all den sutringa som det medfølger.

Se jeg lider! Har ikke meierismør AAAAAAAHHH... Det er så utrolig vanskelig å produsere smør selv! Nesten like vanskelig som å steke en grandis. Kan heller ikke bruke plantemargarin som f.eks Soft Flora på brødskiva... Btw. Oljepenger har ikke noe med at vi er tom for meierismør. Det har vært lav produksjon av fett, og etterspørselen etter meierismør har vært spesielt høy i år. Noe som har resultert at meierismør har blitt en mangelvare. Det er ikke lett å forutsi slikt, da markedet hele tiden endrer seg.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...