tomkjetil Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hva skal lavkarbofanatikerne med smør? Spiser de det rett fra boksen? De kan ikke bruke det på brød, så hva? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Steike egg og bacon? Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Steike egg og bacon? De kommer til å bli feite som smørbukk. Bacon steker vel forresten i sitt eget fett? 2 Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Så vidt jeg vet er det ikke nødvendig å konsumere smør for å overleve, så jeg vil tro at de fleste lavkarbo-fanatikere rett og slett spiser noe annet en smør. Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Strengt tatt bevist for lenge siden at fett er farlig. Greit nok, kanskje ikke den undersøkelsen som holder mest vann av alle, men likevel, vi var alle enige om at fett er farlig. Må være mulig å holde seg til en bestemmelse. Hva skal du med smør? Dersom du er fornøyd med margarin resten av året bør det vel duge i jula også? Det er jo bare sunnere smør! Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 På lavkarbo er mye av pointet å spise mye fett. Pleier som regel å steke maten i smør eller ha det på brødskiven (lavkarbo brød). Det er folk som spiser smør rett i fra boksen også, skrekk og gru! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Steike egg og bacon? De kommer til å bli feite som smørbukk. Bacon steker vel forresten i sitt eget fett? Ja, nei, ikkje veit eg. Men synes lavkarbo-drittet er noe skikkelig tull, uten at jeg har noe særlig å begrunne det med, annet enn at det er nok et sånn slanke-hysteri Lenke til kommentar
Populært innlegg Gunfreak Skrevet 24. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2011 Jeg liker min diet mye bedre, spis god mat, lev godt å dø når man er 51 av hjerteinfarkt. Da slipper man også å dra i kofermasjonen til barnebarna 21 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg liker min diet mye bedre, spis god mat, lev godt å dø når man er 51 av hjerteinfarkt. Da slipper man også å dra i kofermasjonen til barnebarna Problemet er vel at man like gjerne kan få hjerneslag, miste taleevnen og sitte der med skjeivt ansikt. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Hva skal du med smør? Dersom du er fornøyd med margarin resten av året bør det vel duge i jula også? Det er jo bare sunnere smør! Hvem har sagt at margarin er sunnere enn smør? Det stemmer nemlig ikke på generellt grunnlag, men har tradisjonelt sett vært propaganda fra produsentene. Smør inneholder mettet fett som ikke er sunt for hjerte og blodårer, men her er det snakk om mengde. - Margarin inneholder varmebehandlet palmefett bla annet som er mye mer usunt. Og at fett er usunt er heller ingen absolutt sannhet. - Vi må ha fett for å leve. Alt er usunt i for store mengder. Endret 24. november 2011 av kjetilkl 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gunfreak Skrevet 24. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2011 Jeg liker min diet mye bedre, spis god mat, lev godt å dø når man er 51 av hjerteinfarkt. Da slipper man også å dra i kofermasjonen til barnebarna Problemet er vel at man like gjerne kan få hjerneslag, miste taleevnen og sitte der med skjeivt ansikt. Det er derfor du må passe på at når du får Slag/infarkt at det er så stort at du er død på sekunder. Ikke noe halv dødlig sak, derfor må du ikke ha for høyt kolistrol men ALT for høyt. Blodet ditt skal være så tykkt med fett at du kan bruke det til å smøre bil deler med det. 11 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg liker min diet mye bedre, spis god mat, lev godt å dø når man er 51 av hjerteinfarkt. Da slipper man også å dra i kofermasjonen til barnebarna Problemet er vel at man like gjerne kan få hjerneslag, miste taleevnen og sitte der med skjeivt ansikt. Det er derfor du må passe på at når du får Slag/infarkt at det er så stort at du er død på sekunder. Ikke noe halv dødlig sak, derfor må du ikke ha for høyt kolistrol men ALT for høyt. Blodet ditt skal være så tykkt med fett at du kan bruke det til å smøre bil deler med det. Ja, kanskje det er det jeg burde satse på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Fett er ikke farlig, kroppen trenger fett i stedet for karbo. Jeg er ikke på noen diett men prøver så godt jeg kan og kutte ned karbohydrater og spise mer fett og proteiner. Kjøper ekte smør og ost ja. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 litt kjedeligt at det er tomt for saus, når en av de få gode sausene som lavkarbo folkene kan spise , nemmelig bearnais innheolder store mengder smør. kan jo også bruke maragarin eller olje tillsatt smørsmak , men er ikka akuratt det samme :/ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Vurderer nesten å lage mitt eget smør... Disse lavkarbo-drittsekkene altså. Først tok de fleskepølsa. Så tok de bacon'et. Og nå har de faen meg tatt smøret også. Både meieri- og setersmøret. Jeg har hørt at de selger rent fett på plata, som man kan sprøyte rett inn i blodårene. 2 Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg har hørt at de selger rent fett på plata, som man kan sprøyte rett inn i blodårene. Takk for informasjonen! Første og beste billett til Østbanehallen er bestilt. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg liker min diet mye bedre, spis god mat, lev godt å dø når man er 51 av hjerteinfarkt. Helt enig! Hvorfor spise mat som smaker drit og leve som en grønnsak til man er 80? 3 Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Helt enig! Hvorfor spise mat som smaker drit og leve som en grønnsak til man er 80? Er helt sikker på at det ikke er en direkte sammenheng mellom kosthold og smak. Er du dårlig til å lage mat smaker det mindre godt uansett hva du lager, og omvendt. Har fått servert lavkarbomat som har vært veldig god - godt eksempel er en asiatisk restaurant i Karl Johan i Oslo, den i 2. etasje bare noen hundre meter opp fra Oslo S. Peking and - la risen ligge, og vips, lavkarbo. En sommerferie under studietiden levde jeg på kyllingkarbonader og ris. Ikke godt den fjerde uka, uansett hvor mye krydder jeg brukte. Nuvel, får ikke inntrykk av at du har smakt god mat når du sier at det som ikke er godt smaker drit. Ideelt sett er det et stort sprik mellom dårlig mat og drit. Smørmangel har vel noe med melkeproduksjonen å gjøre også? Er det bare lavkarbofolket som har slutta å drikke melk, eller gjelder det andre? Melkeordningene på skolene, hvordan er det med slikt nå for tida? Mulig dagens unge er lavkarbounger, i såfall bør de straffes for å være delaktige i denne smørkrisa. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 At all fett er usunt er jo løgn? Er jo forskjellige typer fett som du burde innta mindre av enn andre Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Angående kvaliteten på maten avhengig av om den er lavkarbo eller ei; husk at vi som ikke bryr oss får det beste av alle verdener, det går rett og slett ikke an å slå det om du skal følge en diett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå