regulah Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Heisann! Jeg fikk idag endelig resten av pc delene. Jeg kobla opp, og alt virket! Utenom at når jeg skal resette (etter å ha installert noe), så må jeg jo tvinge alt til default igjen, med å flytte på jumpern. Det som skjer, er at den booter i ca 5 sek, så slår den seg av igjen. Samme skjer uansett hvor mange ganger jeg prøver å starte den igjen. Jeg har ett Asus p8p67 Hovedkort Intel I7 prosessor Kingston RAM 8gb (som passer, har sjekka nøye) Sapphire HD 6970 En eldre Samsun spinpont HD En SSD disk som er tom.. Så,viss det er noen som kan hjelpe meg, herregud si hvem du er så gjør jeg hva du vill! om du trenger mer info, spør meg : ) EDIT;; Jeg har også 2 linker til forumer på engelsk som har samme problemet! 1: http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?3439-p8p67-ws-revolution-must-reset-cmos-after-every-shutdown-restart-attempt 2: http://forums.techarena.in/hardware-peripherals/1385960.htm Endret 24. november 2011 av regulah Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skift batteriet på hovedkortet. Det er tomt rett og slett. Lenke til kommentar
regulah Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Skift batteriet på hovedkortet. Det er tomt rett og slett. Er du helt sikker? Bare å bestille nytt, eller må jeg sende inn hele hovedkortet igjen? Det er jo helt splitter nytt.. Endret 25. november 2011 av regulah Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Har du testet ram med memtest? Har helt likt hk som deg, hadde samme problem når det var noe feil med en av ram brikkene. Lenke til kommentar
regulah Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Har du testet ram med memtest? Har helt likt hk som deg, hadde samme problem når det var noe feil med en av ram brikkene. Nei.. Det skal testes ut nå! : ) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Du må slå av asus auto overklokking i cmos setup. Ai tweaker Dette er default på. Derfor det slår seg av/på ved boot, auto tweaker prøver å optimalisere alt. Lenke til kommentar
regulah Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Du må slå av asus auto overklokking i cmos setup. Ai tweaker Dette er default på. Derfor det slår seg av/på ved boot, auto tweaker prøver å optimalisere alt. Okei Skal prøve på dette etter memtest er ferdig : ] Er jo greit å få sjekka om rammen er ok. Lenke til kommentar
regulah Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Det var merkelig.. Nå går det jo helt fint! :s ehm, ja.. Mulig jeg gjorde noe feil med booting valg av harddiskene først.. MEN SKJERMKORT VIFTA BLÅSER SOM FUCK! : D Ble redd noe skulle sprenge første gang vet jeg bare må installerer driverne ogsånt først : ) (eller?) Men uansett, takk for at dere brydde dere Også har jeg muligheter om det skulle streike igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå