MadsFN Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hei og god dag! Jeg kjøpte nettop noen pcdeler av den kompis og tenkte jeg skulle begynne ikveld å bytte for å se om det ble store forandringer.. Bytta 2 rambrikker (Hyperion 1gb til Coarsair 2gb) - byttet 2 så tror dette er ikke problemet (tok dem ut igjen for sikkerhetskyld). Skjermkortet jeg gikk fra er Gainward Geforce 9600 GT til Powercolor Radeon 4870x2 Hovedkortet jeg kjører er ett Gigabyte GA-X48-DS4 med 775 socket Det som skjer når jeg tar i det nye skjermkortet er at det er ingen liv i skjermen, det høres ut som pcen er i ferd med å starter opp men så skjer det, skjermkortet går rett i sjette gir og vifta går i 120, stopper ikke etter en liten tid heller... Så hva kan være galt? Er det hovedkortet som ikke klarer det nye skjermkortet? har jeg glemt en kabel på noe? Noen som har ideer, tips eller tilleggspørsmål? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Har du avinnstallert det gamle kortet før du satte i det nye? Det hender at ting skjærer seg hvis man ikke gjør dette. Dette gjør du i kontrollpanel, system, enhetsbehandling, høyreklikk på skjermkort og velg avinnstaller, og du må nok inn igjen med det gamle for å få dette til. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Okei, skal prøve meg med det Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Nå får jeg ikke kontakt med det gamle kortet heller :S Også det bråker mer enn vanlig... Tror jeg har glemt en kabel en plass Noen ideer? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Er visst noen farger som lyser på hovedkortet som jeg nettop la merke til (Dioder) 3 Røde 4 Gule 4 Grønne Er ikke sikker på om de alltid har vært der eller? Er dette kansje fargekode for feilmelding? Lenke til kommentar
gholie Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kjem det nokre pipelydar når du prøver å starte opp PCen? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Niks.... Lenke til kommentar
gholie Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Du har altså testa å sette i alle gamle delar, inkludert Ram brikkene, sjekka at alle ledningar er kobla til riktig? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Ja, ganske sikker på det... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 huska å koble til strømkablene på skjermkortet? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Der kom den, bytta om plasser på rambrikkene igjen. Sikkert bare en som satt løst i elns utrolig hva man gjør i ett desperat forsøk.. Men nå går jeg inn å sletter driveren å prøver kortet + rammen på nytt.... Bør jeg legge inn den nye skjermkortdriveren mens jeg har det gamle kortet i? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Nei, det ordner seg etter at du har startet med det nye kortet i maskinen. Mest sannsynlig må du selv hente nyeste driver hos http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx og husk å hente riktig driver i henhold til om du har 32 eller 64 bit OS. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Nå forstår jeg ingeting i det hele tatt.... Har nå hatt i det gamle kortet og slettet drivere og testet med den nye rammen i tillegg, funket fjell... Har satt inn igjen det nye kortet har prøvd med begge PCI express strøm tilkoblingene (En 6pins og en 8pins) En om ganngen og begge samtidig (kjører begge samtidig nå) Og det samme skjer hver bidige gang, Bånn gass på vifta, og helt svart skjerm.... Er skjermkortet defekt? Klarer ikke hovedkortet å dra / kompatibelt sammen med skjermkortet? Skulle jo være så simpelt å bytte ett skjermkort Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Viften(e) på skjermkortet starter opp i full turbo, men senker farten straks kortet får kontakt med maskinen og beskjed om at alt er OK. Det som skjer er at kontakten ikke finner sted, og dermed blir den bare stående slik. 4870x2 bruker jo en del strøm, så hvilken PSU er det du har? Før du legger mer arbeid i det kan det være lurt å teste at kortet faktisk virker i en annen maskin, men sjekk nå PSU først.. Endret 26. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Coarsair 750watt Han jeg kjøper kortet av kjører en lik en så kan ikke se at det er problemet.... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) 750W skal holde men anta at hele systemet ditt vil bruke ca. 500Watt under full load, så belastningen på PSU blir betydelig. 4870x2 har som du sier 2 kontakter for strøm, en 8p og en 6p og jeg tror det er lurt å ikke sette begge disse på samme rail, dvs. koble til slik at belastningen blir fordelt over 2 railer. Kobler du begge på en rail kan dette være årsaken til at maskinen ikke vil starte. Endret 29. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Jeg må beklage, men "rail" er ett ukjent ord for meg... Tenker samleskinne, noe i samme duren? eller det samme Men i tilfelle, hvordan kan jeg se disse railsene? Må jeg åpne hele psu'en? Endret 29. november 2011 av MadsFN Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Corsair TX750 er enkeltrail som alle Corsairs forsyninger, så dette er ikke noe å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå