Morten Ellingsen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skumringstimen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Flott av granmeisen dette Morten. Komp og skarphet sitter som vanlig. Kunne kanskje vært litt lysere. Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Særdeles flott Granmeisfoto - knallfint lys du har foreviget den i ! Mvh Nils Christian Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Supert lys og komp. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 nydelig av meisen dette.. bruker du foringsplass? camotelt? har du noe godt tips til meg nå når jeg skal lage forings plass ( har kjøpt camotelt ) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Et bra fuglebilde dette! Muligens en tanke for mørkt, ellers stort sett bra...! 4'er! Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Enda et nydelig fuglebilde, kjempebra lys, farger og komp:) Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) nydelig av meisen dette.. bruker du foringsplass? camotelt? har du noe godt tips til meg nå når jeg skal lage forings plass ( har kjøpt camotelt ) Foring er et must for å komme nær fuglene på en enkel måte, og det er slett ikke vanskelig. jeg bruker stort sett solsikkefrø og en foringsautomat (Du får kjøpt dem flerer steder, Felleskjøpet og div butikker har slike) Jeg har plassert automaten nær der jeg vil at fuglen skal sitte 50-60cm fra kvisten som på dette bilde. Det er viktig at du får lyset inn litt fra siden eller noen ganger rett på (du må prøve deg frem) Avstanden til til bakgrunnen du ønsker bør være min. 4-5 meter eller kanskje lenger hvis du ønsker en diffus bakgrunn. Kamutelt er et fint hjelpemiddel og der kan du sitte tett på 2-3 meter til objektet og det funker bra. Selv sitter jeg helt åpent og det kan være en tolmodighetsprøve da fuglene må venne seg til meg. Må nok skaffe kamuflasje, da det forenkler fotograferingen mye. En viktig ting til slutt: Har du først startet med småfuglforing er det viktig å fortsette gjennom hele vintersesongen. Lykke til. Endret 25. november 2011 av Morten Ellingsen Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Lyset har alt å si og det viser du veldig godt her Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Kjempeflott!! Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Flot billede igen - ser at grenen er klippet af - har du arbejdet med locationen? Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tusen takk Morten!! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Her er alt perfekt, men som andre har påpekt, så opplever jeg også at dette ble litt mørkt Lenke til kommentar
Siv Olsen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Aldeles nydelig av den lille fuglen! Flott lys og fint "fanget" med frøet i nebbet Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Flot billede igen - ser at grenen er klippet af - har du arbejdet med locationen? Bedre sent enn aldri: Det er riktig et grenen er kutte av og at jeg har fjernet barnåler, men ikke noe annet. Takk for kommentaren Steen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg