Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ADHD, konsentrasjons teknikker

Bruker_nr_2

Anbefalte innlegg

I August i år fikk jeg diagnosen ADHD, ettersom jeg har strevet hele livet med konsentrasjon, hyperaktivitet (i perioder), slitenhet og dårlig søvn. Fikk ritalin (selvfølgelig) som første medisin for konsentrasjon og det virket som en drøm! Jeg ble mindre stresset, fikk sove bedre, jobbet bra på skolen og ble bedre i sosial livet. Har ikke følt meg så bra før som jeg har mens jeg gikk på ritalin.

MEN!!

Jeg fikk bivirkninger. Øye katar, tett nese, og for ikke å snakke om at jeg ble paranoid på kjæresten min. Måtte vite alt hvor hun var, hvem hun var med, hva hun gjorde etc. Tanker som snek seg inn som ikke var mine (drit ekkelt).

Så jeg sluttet på ritalin og har nå fått resept på strattera, som tar 3 - 8 uker før de begynner å virke.

Nå har jeg eksamen om 2 uker og trenger hjelp til å finne gode metoder for å lese.

Noen som har noen gode teknikker jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg eksamen om 2 uker og trenger hjelp til å finne gode metoder for å lese.

Noen som har noen gode teknikker jeg kan bruke?

Det som funker for meg er å høre på musikk. Og hvis jeg blir for rastløs så må jeg trene eller være aktiv, enten fysisk eller noe som opptar meg. Hvis ikke så klarer jeg ikke å sitte stille(bokstavelig talt) og sprekker. Du må bare lære deg å leve med det, og bruke det til din fordel. Noe som også fungerer bra for meg er å prokrastinere det hele tia, og først når det er én dag igjen til innlevering eller prøve, eller bare én timem så setter jeg meg ned og jobber. Og bruker energien til min fordel. For bare femmere og seksere, men det er forskjell på folk også :)

Edit: Jeg har selv ADHD.

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...