Brann89 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Vurdere å legge inn eit bud på enbil på oslo bilauskjon. Er en samme type som eg har kjørt før, som lånebil og var fornøgd med den. Men så såg eg over kontroll sjekkem og der kom denne opp: Startmotor virkemåte - Reprason, bør utbedres. Er dette noe alvorlig, kan prisen på denne reprasjonen bli dyr? Det er en Scoda octavia 2002 modell Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er defekt startmotor sikkert. Ny starter koster rundt 2-3 tusen + jobben med å skifte den. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Er defekt startmotor sikkert. Ny starter koster rundt 2-3 tusen + jobben med å skifte den. Betyr det at man ikkje kan få start på bilden, før det er fikset? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er defekt startmotor sikkert. Ny starter koster rundt 2-3 tusen + jobben med å skifte den. Betyr det at man ikkje kan få start på bilden, før det er fikset? Får nok ikke start nei. Startmotoren (elektrisk) starter "hovedmotoren" (bensin). Mulig du får tatt den på gir (startet) Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Gå inn på denne siden å se om du finner en startmotor, er utrolig mye billigere. Har god erfaring med å kjøpe deler der fra http://bildeler.no/ Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Ny koster rundt 2-3 tusen kroner, jeg byttet min startmotor selv å har svært liten viten om biler. Så er en grei jobb hvis du setter av noen timer. Hvis bilen har en manuell girkasse så kan du trille bilen igang. Endret 25. november 2011 av Rockna Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Min startmotor kostet 1400, så er stor forskjell her. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Prisen på starter varierer etter motorstørelse, jo større motor jo større starter. Er mulig å starte den på trill ja, men den kan også være slik at den starter av og til på starteren, dvs at innslaget er slitt men virker avogtil Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Takk for god respons, men fikk ikkje bilen, så blir ikkje mitt problem lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå