Gå til innhold

PL: Liverpool-Man City


Danielzu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Big tone

 

Er enig i at noen overvurderer Lucas til tider, men dette er som regel de som "sto bak han" da han fikk mye pes. Og nå vil de "ta igjen" på en måte og fremheve at de hadde rett. Lucas hadde mange gode innvolveringer offensivt også mot City, mange pasnininger som var fremoverrettet, og bortimot alle traff medspiller. Han er ikke så udugelig på den froten som du vil ha det til. At han faller litt igjennom når vi styrer kampene er rett, men sånn er det bare når han er den type spiller han er. Han er ikke den perfekte midtbanespiller, men kvalitetene hans er enormt viktige pdd. At du slakter Lucas såpass hardt beviser bare at du ser ekstremt lite av gutten og av Liverpool(ikke at jeg klandrer deg for det). Lucas presterer i hvert fall 110% i enhver storkamp, og i kampene vi dominerer har han en mindre viktig rolle, og spiller ballen enkelt og greit fra seg til mer kreative spillere rundt seg. For han vet han ikke er det beste på akkurat det selv. Lucas er ikke en dum spiller, manglende fotballforståelse faktisk. I løpet av få kamper han Lucas pissa på spillere som Mata, Silva, Aguero, Nasri osv. Respekt.

 

Hilsen en som var på "slakte-Lucas-toget" når det var på sitt værste.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

@Big tone

 

Er enig i at noen overvurderer Lucas til tider, men dette er som regel de som "sto bak han" da han fikk mye pes. Og nå vil de "ta igjen" på en måte og fremheve at de hadde rett. Lucas hadde mange gode innvolveringer offensivt også mot City, mange pasnininger som var fremoverrettet, og bortimot alle traff medspiller. Han er ikke så udugelig på den froten som du vil ha det til. At han faller litt igjennom når vi styrer kampene er rett, men sånn er det bare når han er den type spiller han er. Han er ikke den perfekte midtbanespiller, men kvalitetene hans er enormt viktige pdd. At du slakter Lucas såpass hardt beviser bare at du ser ekstremt lite av gutten og av Liverpool(ikke at jeg klandrer deg for det). Lucas presterer i hvert fall 110% i enhver storkamp, og i kampene vi dominerer har han en mindre viktig rolle, og spiller ballen enkelt og greit fra seg til mer kreative spillere rundt seg. For han vet han ikke er det beste på akkurat det selv. Lucas er ikke en dum spiller, manglende fotballforståelse faktisk. I løpet av få kamper han Lucas pissa på spillere som Mata, Silva, Aguero, Nasri osv. Respekt.

 

Hilsen en som var på "slakte-Lucas-toget" når det var på sitt værste.

Jeg ser egentlig veldig mye av Liverpool(grunnet enormt mange venner som er Pool supportere, samme grunn til at jeg ser mye av United) og jeg står fremdeles bak meningene mine, som sagt tidligere er de nok en anelse negative, men det bygger seg bare opp for det såpass mange av dere skryter fyren opp så enormt opp i skyene. Han skal ha for at han ikke lenger er Denilson n2 og bare sender pasninger bakover eller sidelengs, men avogtil i lengderetning, men det forandrer svært lite på at han bidrar lite til ingenting offensivt fordeom, han ruller bare ball videre, og i storkamper da dere feks skal kontre funker det til en viss grad, selv om han ikke bidrar så enormt i den offensive delen er det han som gir ballen til han som gjør det. Han skal som sagt tidligere ha for ryddegutt evnen og at han jobber enormt hardt, spesielt i storkamper. Men det burde egentlig ikke være nok nå lengre, da dere skal kjempe dere oppover igjen og da funker ikke spillere som Lucas.

Manglende fotballforståelse i visse situasjoner ja. Synes personlig han jager altfor mye ballfører og lar det blir for mye rom igjen sentralt til tider. Dette kan være Kenny/Rafa/Hodgson som har instruert han om å gjøre, for å kompensere for andre lagdeler som trenger hjelp av han i området, men det er isåfall rart for det etterlater dere utrolig sårbare i midten. Nesten overraska over at Manicini ikke satsa mer på drivende løp fra Toure på søndag, og festa han som et klistermerke på Adam. Han pissa vel heller ikke på Mata når han ble flytta inn sentralt i andreomgang, eller hva? ;) Silva var merkelig svak på søndag, og det var delvis Lucas som fiksa.

Jeg er i overkant negativ til Lucas fordi jeg er pisslei hypinga av fyren av Liverpool supportere, bokstavligtalt over alt. Tror omtrent du og Jefe er de to eneste jeg har snakket med/skrevet med om fyren det siste året som ikke var overbevist om at han var messias. Jeg tolererte det når dere holdt på med Alonso og Gerrard i sin stund, for det var sant til en viss grad. De var/er klassespillere fra øverste hylle, men Lucas er faen ikke i nærheten engang.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe nytt at Lucas ikke har noe å gjøre i kamper med lettere motstand (eller antatt gjelder jo for oss). Og da bør han gjerne tas ut av laget og vi bør legge om formasjonen. Lucas har en spesifikk oppgave og den trengs å gjøres i storkamper, der han briljerer. Kan forresten ikke klage på Reina hvis han har lite å gjøre en dag... Man kan heller ikke sammenligne han med Gerrard eller Alonso, Mascherano blir mer korrekt. Og opp dit er det sannelig ikke langt igjen. Dessuten er han en langt herligere type enn argentineren.

Lenke til kommentar

Kjipt at du alltid møter på Lucas-runkerene da, det er ganske slitsomme personer. Men kan trøste deg med at det er mange som ikke er på den måten. Er uansett enig i det du sier om at vi trenger bedre spillere en Lucas for å heve oss i toppen, det trengst egentlig nesten over hele fjøla for Liverpools del. Og det skulle vel bare mangle at Mata fikk seg noen få minutter i lyset etter å ha blitt skugget av selveste Lucas i hele kampen ;)

 

Men man skal ikke kimse av kvalitetene til Lucas, og utviklingen hans har vært rimelig bra de siste sesongene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...