Gå til innhold

PL: Liverpool-Man City


Danielzu

Anbefalte innlegg

Hehehehehehehe, kom til å tenke på en ting. Hvor er alle gutta som sa at Lucas kommer til å bli most av Silva & co? Jeg peker nese til deg, Big Tone.

 

Reina gjør en fantastisk sweeperjobb i dag, føh faen. Glenny er solid på backen og Skrtel virker jævlig mye tryggere med Agger. Nok en skuffende kamp av Suarez, downing og henderson dessverre.

Står enda bak det, men fikk dessverre ikke sett andreomganga igår, fibern gikk til helvette i hele bygda omtrent, så fikk ikke vite resultatet før skolen idag.

Uansett, gratulerer med poeng.

Synspunktet mitt angående Lucas skal det mer til å forandre enn en simpel kamp, og jeg mener fremdeles han er enormt overvurdert av dere. Han kompenserer for manglende fotballforståelse med hard jobbing til tider, spesielt i storkamper, kanskje noe av grunnen til dere omtrent kollektivt hyller han som om han skulle vært i klassen av en Gerrard på topp nå for tiden. Som ryddegutt fungerer han utmerket, han jager ball og han jager ballen bra. Men i alle andre faser av spillet faller han igjennom. I kamper dere dominerer bidrar han altfor lite framover og er en svakhet i et allerede dårlig offensivt lag i kamper der de skal score. Hva faen gjør Lucas for dere da? Nada. Ellers så vil jeg si at han blir altfor lett dratt ut av posisjon og ofte kan etterlate forsvaret dere sårbart, feks Chelsea forrige uke. Når Mata ble flytta inn sentralt var Lucas ingen plass å se. Synes egentlig det er en liten kuriositet at Lucas spiller for Liverpool, for hans art fotballspillere har så godt som død ut taktisk blant topplagene, og det er det en grunn til.

 

Uansett, jeg ble vel i overkant negativ, jeg bare synes ikke Lucas er noe særlig egentlig, og blir møkk lei av at han skal bli hypa opp i skyene fordi han jobber enormt mye. Selv om jeg selv kjenner til følelsen av å ha slike spillere på laget, og at de gjerne har en mye større "kvote" enn resten av gjengen.

Imponert av Pool, men ditto uimponert av Mancini igår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du bommer litt med din berskrivelse av Lucas. Ser man på feks Kuyt er det en type som lever av at han jobber mye, Lucas derimot gjør det ekstremt godt defansivt ved å stoppe angrep og bryte angrep. Han er ofte på rett sted og bryter angrep til rett tid som gjør at motstanderen ofte ikke kommer nærmere enn 25m fra mål. Han tetter igjen hull mellom midtbane og forsvar. I går hadde han i tilegg endel gode pasninger og start av angrep også (men ikke noe jeg ville skrytt mye av hos en offansiv spiller)

 

Lucas er en av hovedgrunnene til at vi spiller så godt som vi gjør mot antatt sterke lag. Men du har helt rett i at hans rolle blir mindre viktig når vi er det sterkeste og pressende laget. Mot noen lag kunne han sikkert fordelaktig vært byttet ut med en offansivt sterkere spiller. Men spør du meg er det andre spillere man først kan bytte ut i slike kamper. Da snakker jeg om blandt annet Kuyt og delvis Hendersson (blitt bedre siste 2 matcher, men ikke nok).

 

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

 

Suarez skal jeg ikke krangle om, men hvilke andre spillere syter til dommeren?

Lenke til kommentar

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

 

pun? Eller er det noe jeg mister her?

Lenke til kommentar

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

 

pun? Eller er det noe jeg mister her?

Han knuste døra. Jævlig tørr, ja jeg vet.

Lenke til kommentar

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

 

Enig, har sett mye værre albuer på en fotballbane men uansett håpløst å gå inn i en duell på den måten med gult kort fra før. I tillegg litt spesielt at Mancini åpenbart er forbannet på han når han er på vei inn i spillertunellen, mens han tar han i forsvar etter kampslutt.

Lenke til kommentar

Mancini skylder på Liverpool spillerene for at Balotelli blir utvist. Greit å forsvare spilleren sin, men når man får 2 gule på 17 min bør man gå stille i dørene (phun intended).

 

Jeg er enig i at Liverpool var fæl å syte til dommerene igår, men en så klar albue er gult kort uansett.

 

pun? Eller er det noe jeg mister her?

Han knuste døra. Jævlig tørr, ja jeg vet.

 

Den skjønte jeg, men tenkte mer på hvordan du skrev 'phun'. Om det var en 'double pun'!

Lenke til kommentar

Jesus guys, innlegget mitt var på èn setning. Hvordan klarte dere å ikke forstå det? Selvsagt er United bedre i alle ledd over lenger tid, er ikke helt evneveik.

 

PDD, per dags dato, slik situasjonen er i dag, så mener jeg at Liverpool er sterkere sentralt på midten og i forsvaret. Skrtel og Agger holder nivået til Vidic og Ferdinand om dagen. Vidic litt bedre, men Ferdinand litt dårligere. Enrique foran Evra any day. Johnson er i storform for tiden, og er imo bedre enn noen av alternativene til United slik det står NÅ. Lucas er beist, Adam er genial i blant. Det er mer enn hva som kan sies om Fletcher/Giggs/Carrick om dagen.

Lenke til kommentar

Jesus guys, innlegget mitt var på èn setning. Hvordan klarte dere å ikke forstå det? Selvsagt er United bedre i alle ledd over lenger tid, er ikke helt evneveik.

 

PDD, per dags dato, slik situasjonen er i dag, så mener jeg at Liverpool er sterkere sentralt på midten og i forsvaret. Skrtel og Agger holder nivået til Vidic og Ferdinand om dagen. Vidic litt bedre, men Ferdinand litt dårligere. Enrique foran Evra any day. Johnson er i storform for tiden, og er imo bedre enn noen av alternativene til United slik det står NÅ. Lucas er beist, Adam er genial i blant. Det er mer enn hva som kan sies om Fletcher/Giggs/Carrick om dagen.

Jepp, det var det jeg og mente. Slik stallene fremstår nå så så ser det slik ut. Hjelper forresten lite hvilken erfaring, titler og toppnivå man har om det ikke er til stede lenger. Hey, vi har Gerrard, han har et enormt toppnivå, men det er for dumt å trekke han fram når han for det første er fullstendig skrøpelig om dagen og for det andre forstår en hver at toppnivået hans vil vi aldri se mer.

Lenke til kommentar

Ja, United har vel hatt en av sine beste ligastarter noensinne i PL, likevel har dere bedre keeper, forsvar og midtbane pdd ( :wee: ). Dere har sluppet inn et mål mindre, og har bommet mot bunnlag og et gløtt på tabellen backer ikke akkurat opp påstander som kommer her. Jeg lar denne diskusjonen dø for min del, for jeg kan rett og slett ikke argumentere mot noe som ikke har basis i (min) virkelighet.

Lenke til kommentar

Hmm. Får se litt på dette da. Liverpool har bedre keeper. Forsvaret er ganske likt men vi har slitt en god del med skader. Våre førstevalg har jo vert ute i store deler av sesongen. Den sentrale midtbanen til Liverpool er bedre men når vi har Cleverley spilleklar så er det ikke så stor forskjell. Kantspillerene våre slakter Liverpool sine. I angrep er Suarez den eneste som kan konkurere med Rooney, Hernandez og Welbeck

 

Men dette er så typisk. Et lite fnugg av tegn til fordel for Liverpool og de tar av

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...