Gå til innhold

PL: Liverpool-Man City


Danielzu

Anbefalte innlegg

Sa det flere ganger, det blir poeng til Liverpool. Bare en meget god Hart sto iveien for 3 poeng til Liverpool. Samt elendigheten Downing.

Flott kamp. Fornøyd med samtlige spillere (agger,skrtel,Reina,Lucas osv) misfornøyd med oppførselen til Suarez, må da begynne å skjerpe seg. Adam hadde et aldri så lite fjotteri, men tok seg opp.

 

Skal være fult mulig å hente Cl-plass for Liverpool fremover.

 

E: Flott at målet vårt kom fra en ex-evertonspiller btw.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahahahaha. Her har vi scousere på sitt beste. Nå er de verdens beste :) Vi er 7 poeng foran dere på tabellen :)

 

Ikke sant. Dere blir bare rundspilt av Barcelona to ganger på rad i CL finalen og hevder allikevel dere er verdens beste. Med litt flaks havner "juskerne" (som du kaller de) over dere på tabellen hvis de fortsetter å prestere slik mot toppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det med at stallen til United er flere klasser over Liverpool sin er å ta nokså hardt i.

Midtbanen til Liverpool for eksempel er milesvis bedre enn United sin, se bare på Lucas i dag, det er bare en av mange hvor han er outstanding. Har United en sånn type? Du kan ikke påstå at en av PL's gråeste midtbanetoer Fletcher og Carrick er bedre enn verdensklassespillerene Lucas og Gerrard.

Bare se hvordan de gang på gang spiller ut midtbanen til United hver gang lagene møtes.

Reina er også langt bedre enn det De Gea og Lindegaard er.

 

I tillegg kan ikke forsvaret til United ta på seg rollen som verdens beste forsvar lengre, i år har det vært utrolig mye ustabilitet der. Det er ikke for uten grunn at United er det laget i PL som slipper motstanderene til flest sjanser per kamp.

 

På spissplassen vinner nok Suarez også, for han har virkelig alt. Teknikk, fysikk, skudd og fart. Suarez er en mer komplett spiss enn hva Hernandez, Berbatov og Rooney er.

Berbatov har teknikken, men mangler helt klart fart og målteft. Hos Hernandez er det motsatt hvor teknikken er totalt fraværende. Når det gjelder Rooney så vet jeg ikke om man kan kalle han for en spiss lengre, det eneste han er god til er det defensive, ellers har opptredene hans i år vært elendige. Håpløse skudd, balltap, feilpasninger... og lista fortsetter.

 

Det at stallen til United er uendelig mye bedre er så feil som det går an. At de ligger høyere på tabellen er snakk om marginer, litt flaks, rutine og vinnerkultur. Har ingenting med stallen å gjøre. For den er svak.

 

Okei, men vi er hvertfall enige om at stallen til United faktisk er bedre? :new_woot:

 

Den sentrale midtbanen til Liverpool er bra, det er jeg helt enig i. Morsomt at du bare nevner Carrick og Fletcher av midtbanespillerne våre. Ryan Giggs herjet på midtbanen mot Newcastle, det samme gjorde til dels Carrick som virkelig begynner å komme seg nå, etter en treg sesongstart. Carrick og Fletcher er egentlig ganske lik Lucas, alle sammen har noen kanonkamper i ny og ne. Vet ikke om du er en av de Liverpool-supporterne som liker Lucas hele tiden, eller bare når han spiller bra.. for han er vel en av spillerne deres som får høre det aller mest.

 

Kantspillerne våre er i egen klasse..

 

På keeperplassen er selvfølgelig Reina å foretrekke, men de Gea har gjort sakene sine svært bra den siste tiden. Føler meg rimelig trygg på at vi har en fremtidig storkeeper i stallen.

 

Suarez er helt sinnsyk, det er jeg enig i. Men vi snakker vel ikke om hvem som er best av Suarez og Hernandez? Suarez er helt enorm, men allikevel har Hernandez scoret flere mål i Premier League denne sesongen.. til tross for at han ikke ble sett på som førstevalg i starten av sesongen.

 

Dere har Suarez, Carroll og Bellamy som spisser? Vi har Rooney (du glemte å nevne de 9 målene han har scoret, flere mål enn Suarez, Carroll, Bellamy og Kuyt tilsammen i ligaen, Berbatov, Hernandez, Welbeck, Macheda og Owen. Vet ikke hvilke spisser du hadde foretrukket. :)

 

Mye rot i forsvaret på grunn av skadene og suspensjon på kapteinen vår. Så lenge Vidic holder seg skadefri kommer dette til å ordne seg ganske snart. Gleder meg til desembermåned.

 

Er du virkelig seriøs når du sier at stallen til United er svak?

 

Reina gjør en fantastisk sweeperjobb i dag, føh faen. Glenny er solid på backen og Skrtel virker jævlig mye tryggere med Agger. Nok en skuffende kamp av Suarez, downing og henderson dessverre.

 

Hva synes du om Enrique på backen, da? God offensiv, men litt rotete defensivt? Mye feilpasninger fra han i dag, i alle fall..

Lenke til kommentar

Enrique er dritdeilig. Har litt rot innimellom, men er fantastisk godt å ha en rask back på både HB og VB. Et av høydepunktene mine mot Chelsea forrige helg er når han løper opp Mata, og bare skjærer inn foran ham å stjeler ballen. Enkelt og greit. Ganske utrolig at han og Adam kostet henholdsvis £5,5M og £6,5M og har bidratt betydelig mer enn hva Henderson (16M), Downing (18,5M) og ikke minst Carroll til 35M.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh, deja vu. Den evige "United vs. Liverpool-stalldiskusjonen" vender tilbake.

 

Vi har nok bedre keeper, forsvar og såvidt midtbane, men når det kommer til angrepet er vi fullstendig parkert, såpass må man bare innrømme. Det handler ikke alltid om stallen heller, men hvordan de funker i lag. Den beste brikken i United-laget er, enn så lenge, treneren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oh, deja vu. Den evige "United vs. Liverpool-stalldiskusjonen" vender tilbake.

 

Vi har nok bedre keeper, forsvar og såvidt midtbane, men når det kommer til angrepet er vi fullstendig parkert, såpass må man bare innrømme. Det handler ikke alltid om stallen heller, men hvordan de funker i lag. Den beste brikken i United-laget er, enn så lenge, treneren.

Keeper, du får den. At dere har bedre midtbane og forsvar enn oss er rett og slett en påstand som ikke kan backes opp av annet en fri fantasi. Både når man ser på spiller for spiller og samspillet. Jeg er enig i at våre sentrale kanskje har sett ut som en gjeng dorullnisser hittil i sesongen, den har likevel et toppnivå som overgår Liverpool sin med sjumilsteg, og den har trekt oss til PL-gull og CL-finaler litt mer enn et par ganger de siste årene.

Endret av Hyrlen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pdd har liverpool sterkere forsvarsfirer og sentral midtbane enn United.

 

Bare fordi dere plutselig har fått to habile backer? Glen Johnson er god offensivt, ikke fullt så bra defensivt.. det samme kan vel sies om Enrique. Patrice Evra og Da Silva-tvillingene er helt likens.. mens Smalling & Jones er gode på backen, på defensivt og offensivt.

 

Midtstoppere? Ser ikke helt hvordan Agger og Skrtel skal utkonkurrere Ferdinand og Vidic.. Selv Evans ville jeg valgt istedenfor Skrtel, det sier sitt. Kan dra opp denne diskusjonen om et par måneder, så får vi se om du mener det samme.

 

Skjønner at du ikke er imponert over United-forsvaret per dags dato..

Endret av Magiii
Lenke til kommentar

Bare fordi dere plutselig har fått to habile backer? Glen Johnson er god offensivt, ikke fullt så bra defensivt.. det samme kan vel sies om Enrique.

 

Unnskyld meg, men er du seriøs nå eller troller du bare?

 

Jeg ser som regel alt av Liverpool-kamper, men det har litt færre denne sesongen, så derfor er jeg nok på villspor her.. tok bare utgangspunkt i dagens kamp og da hadde Enrique en god del feilpasninger osv, men de offensive bidragene var gode..

Lenke til kommentar

Pdd har liverpool sterkere forsvarsfirer og sentral midtbane enn United.

Basert på hva? Dere har bare et mål mindre imot i år, på tross av at vi fikk 6 imot i en kamp der alt feilet, tar man de siste tre sesongene tatt i betraktning så er jo den påstanden nesten latterliggjort. Skrtel, Agger og Carra VS Jones, Evans, Smalling, Vidic og Rio. Er det bare jeg som ikke ser hvor dere henter fakta? Foruten Enrique er det ingen spiller for spiller som jeg kan se overgår United der bak, og ser man på resultater er det ingenting som tilsier at deres forsvar er bedre enn vårt. Foruten Suarez og Enrique er det ingen andre jeg kan forsvare plassen foran noen på United. Og kollektivt så bør vel titler og resultater telle mest som bevis på hvem som er best.

Lenke til kommentar

Bare fordi dere plutselig har fått to habile backer? Glen Johnson er god offensivt, ikke fullt så bra defensivt.. det samme kan vel sies om Enrique.

 

Unnskyld meg, men er du seriøs nå eller troller du bare?

 

Jeg ser som regel alt av Liverpool-kamper, men det har litt færre denne sesongen, så derfor er jeg nok på villspor her.. tok bare utgangspunkt i dagens kamp og da hadde Enrique en god del feilpasninger osv, men de offensive bidragene var gode..

 

Enrique er god både offensivt og defansivt, på en måte er en best defansivt da han til tider spiller meget sterkt og oser av klasse, på en annen side gjør han noen ganger pr kamp et par meget dårlige vuderinger. I går kan jeg feks trekke fram tilbakespillet mot Reina fra "midtbanen" hvor reine måtte ut å redde på 25m og den gangen han driblet bort ballen i en fårlig posisjon.

Lenke til kommentar

Hahahahaha. Her har vi scousere på sitt beste. Nå er de verdens beste :) Vi er 7 poeng foran dere på tabellen :)

 

Ikke sant. Dere blir bare rundspilt av Barcelona to ganger på rad i CL finalen og hevder allikevel dere er verdens beste. Med litt flaks havner "juskerne" (som du kaller de) over dere på tabellen hvis de fortsetter å prestere slik mot toppen.

 

Synes du kommer med noe vissvass hver gang jeg skriver jeg. Er det noe spesielt du vil meg? Jeg har aldri sagt at vi er verdens beste lag. Om Liverpool havner over oss på tabellen så bør det diskuteres når det skjer. Det er veldig lite som tyder på det akurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...