jaakervik Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er det egentlig mulig å lage perfekt Italiensk pizza på sitt eget kjøkken? Har sett litt rundt, men blir liksom ikke så mye klokere. Håpe r en eller annen sitter på en fantastisk oppskrift og vil dele den med meg(helst trinn for trinn ) Takker ubeskrivelig mye for gode svar og innspill Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg skal ikke påstå at fremgangsmåten jeg beskriver her er perfekt, men det er så nært jeg har kommet foreløpig. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Se der ja, skal prøve på den der idag, må kjøpe pizzastein først. Takker Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det er viktig å få stekt pizzaen fort. Da må temperaturen opp, og varmeledningsevnen til det du legger pizzaen på. Jeg kan varmt anbefale Heston Blumenthals "In search for perfection" en tv-serie med tilhørende bok der en av verdens beste kokker går noen skritt for langt i å perfeksjonere noen matretter. I min egen ovn bruker jeg først 300grader over og undervarme før jeg slår over på grill på full spiker noen minutter før pizzaen skal inn. Har målt 430grader på pizza-steinen, pizzaen blir lynraskt ferdig, og veldig god. Anbefaler også pizza-sausen og de halvtørkede tomatene Blumenthal lager. K 1 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Den boka skal jeg skaffe meg! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) - Tynn bunn med vesentlig mindre gjær enn det normalt er oppgitt i norske kokebøker for pizzabunn. - Begrens fyllet (ellers vil pizzaen tilnærmet kokes, ikke stekes). - Varm opp ovnen på full guffe. - Sett inn pizzaen og svitsj over til kun undervarme et par minutter ut i steketiden. Endret 25. november 2011 av Andreasfe 1 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Mange gode tips så langt, takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå