Samara Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Har en maskin her som for et par dager siden ikke ville mer. Skjermen ble svart helt plutselig mens eieren skrev på et dokument. Etter en del minutter skiftet den til hvit, og striper i ulike farger begynte å komme opp på skjermen (men mesteparten fortsatte å være hvit). Vi brukte svenskeknappen for å skru maskina av, og har i ettertid (på forskjellige tidspunkt) prøvd en 3-4 ganger å skru den på igjen, men med utfallet å finne akkurat den samme hvite siden med striper. Vet ikke om det er relevant, men dagen i forveien ble det byttet batteri. Kan det ha noe å si? Maskina er en Dell XPS. Er det noen som vet hva som kan ha skjedd, og kan fortelle en heller lite datakyndig person hva som eventuelt kan gjøres? Takker for svar! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Det kan høres ut som at skjermkortet har tatt kveld, eller at det er skjermen som er defekt. Jeg vil holde en knapp på skjermkortet eller LCD inverteren, som enkelt forklart sørger for baklys til skjermen. Denne kan man skifte selv, og du finner mer informasjon her http://www.google.no...iw=1920&bih=937 Jeg kjøpte ny LCD inverter til min HP Pavilion ze5425 her http://www.pchub.com/uph/default.aspx og skiftet den selv. Nå kjenner ikke jeg til hvor enkelt eller vanskelig dette er på Dell XPS. Jeg hadde min i postkassa på under en uke, og den kostet kun $21 eller 133 kroner inkl. frakt i 2010. Bruksanvisning for å skifte inverter selv, samt hvordan finne ut hvilken type inverter du har http://www.pchub.com...d_inverter.html Du kan teste selv om det er skjermkortet eller skjermen som er defekt ved å koble til en ekstern skjerm. Får du normalt bilde på den ligger feilen i skjermen, og da kan man jo håpe at det er LCD inverteren som har gitt opp. Edit: Rettet skrivefeil. Endret 25. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din skärm och ditt skärmkort och rekommenderar dig att kontakta vår tekniska support för en felsökning. Du når dem på telefon: 67 11 68 82. Återkom gärna till mig om du har ytterligare frågor. Ha en bra dag! Med vänliga hälsningar, Emma Croona Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din skärm och ditt skärmkort och rekommenderar dig att kontakta vår tekniska support för en felsökning. Du når dem på telefon: 67 11 68 82. Återkom gärna till mig om du har ytterligare frågor. Ha en bra dag! Med vänliga hälsningar, Emma Croona Det var service det, skulle man bytte til Dell :-)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå