Gå til innhold

[Løst] trenger tjelp med hjemmenett

Anbefalte innlegg

(les gjerne info nederst først)

Hallo, vi har et seriøst problem hjemme. Problemet angår hjemmenettet, altså internettet. Det er et problem vi har hatt ganske lenge, og vi begynner å bli lei, alle mann, meg, muttern og stefaren. Vi har mange forsjellige ting vi bruker nettet på. 3 telefoner, 3 pcer og en ps3. Problemet går ut på at nettet ofte detter ut, kanskje en gang i timen, og nettet kan være f..kd i fra 5 min til 30 min. Vi har som sagt hatt problemer med dette en stund, prøvd ut ting, men ingenting ser ut til å løse problemet. Jeg er den eneste i huset som sitter med kabel. Nettet er greit hos de andre når det funker, men genialt hos meg xD Jeg sitter i kjelleren i andre siden av huset, derfor kan jeg ikke bruke trådløst. De andre har ca 20/20 mens jeg har 60/60. Vi har prøvd å skru av andre enheter med 2.4 ghz, men det funket heller ikke. Ruteren står oppå et sikringsap av stål, men skal det ha så mye å si? Jeg er ikke koblet rett inn i dekoderen(om det er det det heter), men inn i ruteren, kan det faktisk være ruteren som er ødelagt? Jeg har litt bilder og info.

Bilder:

Feilmelding DNS(visst det forteller noe)

Dwm2011-11-2420-27-02-67.jpg?t=1322164964

informasjon (står at jeg er koblet til, men kommer feilmelding, DNS)

Dwm2011-11-2420-27-23-05.jpg?t=1322164847

Det jeg føler problemet er, er kanskje at noe ødelegger signalet.. men hva vet jeg..

Litt informasjon om greiene vi har

Utgiver: Altiboks AS 25/25

Ruter: Netgear N600 2.4 Ghz/5.0 Ghz

Data: Acer:Aspire 5737z og aspire one

Mobil: Huawei u8800,Iphone 4 og Sony ericcson x10 mini

Please hjelp meg!

-DahPain

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...