Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Foreldrenes avkom

trespiser

Anbefalte innlegg

Jeg hadde skrevet en lengre artikkel om mitt syn på hvordan mennesker bør formere seg i fremtiden men jeg fikk en blåskjerm så alt ble borte men jeg vil likevel stille spørsmålet mitt her:

Hvor mye blir avkommet preget av den fysiske og psykiske helsen til foreldrene i lang tid, kort tid, rett før og under selve hyrdestunden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange sykdommer er enten smittsomme eller arvelige.

Dette kan barnet påvirkes av, arve eller smittes av.

I tillegg finnes mange mødre med rusavhengighet. Rusmidler skader barnet om de inntas under graviditeten eller om de går over i morsmelken.

Jeg spurte en diabetiker.

Hun sa at morens blodsukker (HVA1C) må være ekstra stabilt minst 2 måneder før hyrdestunden, og gjennom hele svangerskapet.

Har moren dårlig kontroll på blodsukkeret sitt fra 2 måneder før svangerskapet, og frem til fødselen, øker risikoen for spontanaborter eller misdannelser.

Lenke til kommentar

Hva med livsstilen til både Mor og Far før og etter graviditeten?

For eksempel at en mann gjør sin kone gravid i en periode hvor han for eksempel er mer irritert enn vanlig?

Før og etter utdannelse? etter utdannelse så har man vel egentlig en enda mer utviklet hjerne.

vitamin og mineral mangel?

sykdommer og nedsatt immunforsvar kun i en periode?

Lenke til kommentar

Jeg tror det har fint lite å si hva mannen foretar seg.

Sæden inneholder hans DNA, ikke livshistorien hans.

God helse kan gi bedre sædkvalitet, men det øker bare sannsynligheten for befruktning. Det øker ikke kvaliteten på avkommet.

Om moren lever usunt, ruser seg eller har mangelsykdommer, vil det kunne påvirke barnet negativt.

Om foreldrene har utdannelse vil de kunne gi barnet en mer "intellektuell" oppvekst, og gjerne kunne hjelpe barnet med lekser og slikt. Utdannelse vil ikke påvirke DNAet deres.

Folk med høyere utdanning har gjerne også en sunnere livsstil (mosjon, kosthold) og det påvirker barnets helse både inni magen og via morsmelk.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...